امروز:
چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403
دسته: مشروح اخبار
سه شنبه, 02 خرداد 1402 08:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 457

فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) شهرستان دشتستان:
سخن مردم: سرهنگ غلامرضا بناری گفت: بیش از ۸۵ برنامه به مناسبت حماسه سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در شهرستان دشتستان برگزار می‌شود.
دهه فجر، بهترین فرصت برای تبیین ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی است
به گزارش سخن مردم: فرمانده سپاه ناحیه دشتستان در جلسه ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد شهرستان دشتستان، با گرامیداشت سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر قهرمان بر لزوم مردمی‌سازی جشن‌های این مناسبت در شهرستان تأکید کرد و افزود: حماسه مقاومت و آزادی ملت ایران باید به درستی به جامعه تبیین شود.
سرهنگ بناری از برگزاری مراسم بزرگداشت حماسه فتح خرمشهر در مجتمع شهید شاهینی شهر برازجان خبر داد و گفت: این مراسم با حضور و سخنرانی سردار رزمجو فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در روز سه شنبه دوم خرداد ماه ساعت ۲۰:۳۰ شب برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه فتح خرمشهر نشان‌دهنده وحدت نیرو‌های مسلح و اراده و عزم ملی ملت ایران برای انجام کار‌ها است، گفت: در فتح خرمشهر علاوه بر مردم، سپاه بسیج و ارتش یکچارچه و متحد شدند و دشمنان را با شکست روبه‌رو کردند.
این مقام مسئول با اشاره به برگزاری محافل شب خاطره در این ایام اضافه کرد: عطرافشانی قبور مطهر شهداء، آذین بندی معابر و خیابان ها، پایگاه‌های مقاومت و مساجد، برگزاری نشست‌های جهاد تبیین در حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی، سرکشی از خانواده معظم شهداء، نشست‌های بصیرتی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی از دیگر برنامه‌های این ایام در سطح شهرستان دشتستان خواهد بود.
وی با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد خاطرنشان کرد: عملیات بیت‌المقدس که منجر به آزاد سازی خرمشهر شد، یکی از پیچیده‌ترین عملیات‌های نظامی کشور در جریان دفاع مقدس بود.
فرمانده سپاه ناحیه دشتستان، با اشاره به تقارن این ایام با دهه کرامت خاطر نشان کرد: تجلیل از رزمندگان عملیات بیت المقدس، دیدار با ائمه جمعه و جماعات و شرکت در نماز جمعه و برگزاری جشن‌های میلاد حضرت معصومه (س) و میلاد امام رضا (ع) از برنامه‌های شاخص این روز‌ها می‌باشد.
سرهنگ غلامرضا بناری با عنوان اینکه در حماسه مقاومت و آزادی خرمشهر بیش از ۶ هزار شهید و ۲۴هزار مجروح و جانباز تقدیم شده است، اذعان داشت: آزادسازی شهر‌های هویزه و خرمشهر، آزادسازی بیش از پنج هزار کیلومتر خاک کشور و به اسارت درآمدن ۱۹ هزار اسیر از دستاورد‌های عملیات بیت المقدس به شمار می‌آید.
بناری تاکید کرد: سوم خرداد سال ۱۳۶۱ روز مقاومت، ایثار و پیروزی و روز ولایت‌مداری و یادآوری رشادت‌ها، جان فشانی‌ها و ایثار شهیدان، ایستادگی و استقامت ملت ایران بود که در ۳۴ روز دفاع جانانه و نوزده ماه مقاومت تمام قد در مقابل استکبار جهانی ایستادند و شکست را به متجاوزان و ظالمان چشاندند.
اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share