امروز:
جمعه, 07 ارديبهشت 1403
دسته: مشروح اخبار
دوشنبه, 01 خرداد 1402 16:51
   
    ایمیل
کد خبـر : 437

دردومین جلسه شورای اداری شهرستان دشتستان مطرح شد؛

سخن مردم:ابوالفضل قاسمی -دومین جلسه شورای اداری شهرستان دشتستان در سال جدید ظهر یکشنبه۳۱اردیبهشت ماه  به ریاست احمدبنافی فرماندار و با حضور ائمهٔ جمعه،معاونین فرماندار،جانشین فرماندهی سپاه جوادالائمه (ع)، مسئولین دستگاه های اجرایی شهرستان وبخشداران در سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد.

به گزارش سخن مردم:

حجت الاسلام مصلح امام جمعه شهرستان ضمن تبریک میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س)و روز دخترگفت دهه کرامت آغازش با میلاد حضرت معصومه (ع) وپایانش دهه  با میلاد خجسته حضرت امام رضا(ع) است.

 امام جمعه وجود بابرکت حضرت فاطمه معصومه (س) نشانه ای از اهمیت و جایگاه دختران در اسلام عزیزدانست وبیان نمود: آن حضرت در واقع جلوه ای از وجود حضرت زهرا سلام الله علیها است که درایران اسلامی تجلی پیداکرده است ودر طهارت نفس امتیازی خاص و بسیار والا داشت.

امام جمعه دشتستان با بیان مهم بودن افزایش نرخ فرزند آوری وافزایش جمعیت افزود: غفلت هایی شده که اگر همینطور ادامه پیدا کند نرخ جمعیت صفر می شود و جمعیت رو به پیری می رود، جمعیت باید رو به جوانی برود.

امام جمعه دشتستان یکی ازمولفه های اقتداروازحیث سیاسی واجتماعی رادارا بودن جمعیت جوان بیان نمود و افزود: فرزند مایه آرامش وزینت زندگی است و رزق فرزند و روزی همه شما را نیز خدا می دهد ،تسهیلات و تشویق هایی هم که دولت  گذاشته استفاده کنید بانک ها ی عامل کمک کنند تا جوانان به ازدواج تشویق شوند همچنین مجلس مصوبات خوبی داشته که امیدواریم در اجرا نیز بهتر عمل شود.

مصلح ضمن تبریک سوم خرداد روز آزاد سازی خرمشهرسمبل استقامت ،مقاومت وپایداری ملت گفت: این روز را به تمام جانبازان،آزادگان ورزمندگان هشت سال دفاع مقدس تبریک می گویم.

وی ضمن تشکرازفرمانداردبیرقرارگاه عفاف وحجاب همچنین تشکر ازدستگاه های اجرایی در بحث حجاب افزود: بعضی از دستگاه ها برای عفاف و حجاب برنامه های تبلیغاتی خوبی داشته اند که ما امیدواریم این وضعیت ادامه داشته باشد.

امام جمعه دشتستان درادامه ازبرنامه روزعفا ف وحجاب درتیرماه خبرداد وافزود دستگاههای اجرایی همت کنند تا کارتبلیغاتی ومحتوای بهتری انجام شود، مسأله امروز وسلامت جامعه زیست عفیفانه است و زندگی پاک مربوط به زن یا مرد نیست و همه را شامل می شود.

احمدبنافی گفت:  شورای اداری هرماه یک بار بطور متوسط برگزار می شود و انتظار ما این است که دوستان متناسب با ماموریت های ذاتی و برنامه ریزی هایی که انجام می دهند بر روی این برنامه‌هایی که ابلاغیه از سوی دولت است اقدامات لازم را انجام بدهد،این منزله این است که مصوبات نباید روی زمین و کاغذ باقی بماند و باید حتما اجرا شود.

وی ادامه داد: ضمانت اجرای آن هم دبیرخانه‌ی هر شورایی است بطور مثال شورای اداری شهرستان دشتستان دبیرخانه‌ای دارد که متولی پیگیری مصوبات است.لازم است این مصوبات رو با دقت و ظرافت و احترام و جدیت برای عملیاتی کردن به جلو ببریم.

بنافی فرماندار بااشاره به برگزاری برنامه‌های ۳ خردادماه گفت: نیاز است که همه دستگاه های اجرایی به اندازه توان و ظرفیت خودشان به سپاه حضرت جوادالائمه شهرستان دشتستان کمک کنند که این برنامه در شأن و منزلت جایگاه حماسه بزرگ برگزار شود.

فرماندار دشتستان ضمن تبریک دهه کرامت افزود: در آستانه عروج ملکوتی امام راحل هستیم و تکریم امام برای ما مهم است و باید بدانیم برای نشستن بر این صندلی ها چه مجاهدت هایی صورت گرفته و ما باید قدر دان باشیم و باید اهداف امام را تبیین کنیم.

بنافی فرماندار دشتستان با تاکید بر برگزار شدن مراسم بزرگداشت سی پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) درادارات گفت : تمام دستگاه های اجرایی شهرستان از تمام امکانات و تجهیزات موجود استفاده کنند.

فرماندار دشتستان بیان نمود : روسای دستگاه های اجرایی، از ۱۹ خرداد ماه که پایان مهلت استعفا ها بوده دیگر نباید وارد هیچ گونه برنامه های انتخاباتی به ویژه دردستگاه های اجرایی خودشان شوند.

احمدبنافی فرمانداردشتستان بااشاره به رسالت اجتماعی تصریح نمود: ما وظیفه داریم انتخابات را آمیخته با ایجاد امنیت و شادابی ونشاط  وسالم وبا مشارکت حضور حداکثری برگزار کنیم، هر چقدر میزان میزان مردم  پای صندوق های رای افزایش پیدا کند دشمن ناامید ترمی شود، انتخابات نشانه همبستگی بین مردم بوده و ما باید تمام تلاش خود را داشته باشیم.

فرماندار دشتستان گفت: فرهنگ عفاف وحجاب یک فریضه الهی است، دشمن درحوزه فرهنگ عفاف وحجاب  منزلت دختران وزن رانشانه رفته است ،الحمدالله در شهرستان دشتستان  قرار گاه عفاف و حجاب با رویکرد عمدتا ایجابی همت گذاشته تا این امر مهم که یک فریضه الهی ودینی است به معنای َپیاده سازی شود.

فرماندار دشتستان با تاکید به عدم ارائه خدمات به افراد بدحجاب یادآورشد: تمامی دستگاه های اجرایی، بانک ها، موسسات، مجموعه های بهداشتی و درمانی برابر قانون و دستورعمل ابلاغی تکلیف شده به همه آن ها از خدمت دهی به افرادی که در این حوزه اهتمام ندارند و اقدام به کشف حجاب می کنند به جد پرهیز کنند.

احمد بنافی با اعلام اینکه وارد دوران پیک مصرف برق می شویم که متاسفانه در دوره های گذشته به دلیل کم کاری ها و عدم توجه به نیاز کنونی کشور، ما ۱۷ هزار مگاوات برق کم داریم عنوان کرد: اداره برق وظیفه نظارت بر میزان مصرف دستگاه های اجرایی را عهده دار است و باید این گزارش به صورت روزانه در اختیار فرمانداری قرار گیرد.

فرماندار دشتستان بابیان اینکه اعتبارات بی سابقه باید هدفمند وهزینه شود از تخصیص 78 درصدی اعتبارات سال گذشته خبر داد و یادآورشد: برخی از دستگاه ها به خوبی در این زمینه عمل کرده اند اما برخی دستگاه های اجرایی نسبت به برگزاری مناقصه کوتاهی و ضعیف عمل کرده اند.

فرمانداردشتستان یادآورشد:  وضعیت شهرستان دشتستان وضعیت بدی نیست اما مطلوب هم نیست‌،حتما دهیاران محترم ، بخشداران محترم در تعامل با آبفا نسبت به مدیریت مصرف آب برای کاهش مصرف در دوران پیک تابستان اقدامات لازم را انجام دهند.

 

حسین شمسی فرد مدیریت شبکه توزیع برق دشتستان بابیان اینکه مناطق گرمسیر به جبهه جنگی ما معروف هستند بیان نمود: سال ۱۴۰۰ مشکلاتی در بخش تولید به وجود آمد و به دلیل بی مدیریتی، درآن دوره خاموشی و نارضایتی های بسیاری داشتیم اما سال 1401 ودردولت ایران قوی با همکاری بخش ها کشاورزی و صنعتی، تابستان را بدون خاموشی در بخش خانگی گذراندیم.

وی افزود:سال قبل مجموعا مشترکین برق استان بوشهر ۳۸ میلیارد تومان پاداش مدیریت مصرف دریافت کردند وامسال هم پاداش مدیریت درقبوض برق برای مشترکین لحاظ خواهدشد.

شمسی فرد اضافه نمود: مسئولین درادارت اپلیکشن برق من نصب کنند تادرصورتی که خاموشی بخواهد اتفاق بیفتد اطلاع رسانی شود ،چون  امکان اعلام اطلاع رسانی گسترده خاموشی ها را نداریم،اما بانصب اپلیکیشن اطلاع رسانی لازم انجام می شود.

سال گذشته دربخش مرکزی ۲۸۳ مگابایت پیک بار ورودی داشتیم ومتاسفانه، بیشترین رشد بار را در سطح استان داشتیم اما میانگین مصرف مشترکین وهم پیک بارخطوط  و شاهد خاموشی های ناخواسته و خرابی های خطوط وآسیب هایی نیزشدیم.

شمسی فرد ازفرماندار شهرستان درخواست نمود برای عبور از بهینه روزهای پیک مصرف برق جلسه کارگروه مدیرت مصرف برق درشهرستان تشکیل شود.

 وی ضمن اشاره به تغییرساعات کاری ادارات بیان کرد: از یک خرداد ادارات موظف اند ۳۰درصد از روشنایی های خود را کاهش دهند.

وی افزود: ساعت ۱۱ تا ۱۸ پیک بار است و در سال گذشته شاهد بودیم که برخی از ادارات جهت کاهش مصرف برق بسیار کم با ما همکاری گردند. 

مدیریت شبکه توزیع برق دشتستان یادآورشد :کلیه بانک ها، کلیه مشترکین کشاورزی ،دستگاه های دولتی به کنترل و رصد از راه دور مجهز هستند و هریک ساعت یکبار مصرف به طور کامل کنترل و در واقع نیازی به حضور نیروی ما در محل نیست و امکان قطع برق از راه دور نیز وجود دارد.

دراین جلسه آقای پرویزی سرپرست برق ناحیه دشتستان ، خانم پور مروت سرپرست دانشگاه پیام نور و خانم یزدانی سرپرست شهرداری سعدآباد منصوب شدند.

 

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share