امروز:
پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403
دسته: مشروح اخبار
دوشنبه, 01 خرداد 1402 10:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 436

فرماندار دشتستان:

سخن مردم: فرماندار دشتستان گفت: در شرایطی فرمانداری را تحویل گرفته که التهابات وجود داشته و مجموعه عقب افتادگی ها فضای سختی را ایجاد کرده بود اما مسئولیت فرمانداری را با عشق و علاقه تحویل گرفتم و برای خدمت به مردم دیارم حضور یافتم.

به گزارش سخن مردم: احمد بنافی فرماندار دشتستان شامگاه یکشنبه 31 اردیبهشت ماه در نشست خبری بااصحاب  رسانه به بهانه یک سالگی حضورش در شهرستان دشتستان اظهار داشت: در یک شرایط آشفته و پر التهاب فرمانداری را تحویل گرفتم و از طرفی با توجه به عقب افتادگی‌های رخ داده در سال‌های گذشته و مطالبات نیروهای‌ جبهه انقلاب بعد از شکل گیری دولت مردمی کار را سخت می نمود.

بنافی افزود: در یک سال اخیر ۴۷ مقام استانی و ۲۷ مقام ملی در شهرستان حضور پیدا کردند که در مجموع عدد قابل توجهی می باشد.

وی ادامه داد: در همان ابتدای شروع به فعالیتم متوجه شدم در برگزاری کمیته‌ها، کارگروه ها و شوراها وجود دارد که تاکنون ۱۰۷۳ جلسه تشکیل شد و این عدد گواه این موضوع می باشد که در حوزه ستادی تمامی کمیته ها و کارگروه‌ها فعال شده اند و سعی کردیم یک توازن میان میز و میدان داشته باشیم و سرکشی‌ها نیز به قوت خود پا بر جا ماند.

بنافی با بیان اینکه ۱۹۱بار در بخش‌های شهرستان حضور یافته ام، گفت: در حوزه اجتماعی ۵۰ میز خدمت برپا شده است و به عنوان فرمانداری برتر معرفی شدم اما بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری قرارگاه جهاد تبیین تشکیل که تاکنون ۲۵ نشست تشکیل شده است.

فرماندار دشتستان با اشاره به اینکه ۲۵ نشست با اقشار مختلف شهرستان ودیدار با ۸۱۵ نفر شهروند دشتستانی در یکسال اخیر بیان کرد: قرارگاه عفاف و حجاب پس از شکل گیری ۱۲بار تشکیل جلسه داده است که خروجی آن در سیما و منظر شهر و روستاها قابل لمس می باشد.

فرماندار دشتستان بااشاره به کاهش هزینه های فرمانداری وانضباط مالی و بیان نمود کاغذ را به عنوان نامه نگاری ازبخش های اداری حذف کردیم وسامانه سیماد را فعال کردیم.

وی اضافه نمود اموال فرمانداری را ساماندهی کرده و اموال خارج شده ازفرمانداری را جمع کردیم تا هزینه های جاری فرمانداری را به عنوان نماد انضباطی به یک ششم کاهش دادیم و در مناصب مختلف از ظرفیت نیروهای انقلابی بهره برده ایم.

فرماندار دشتستان تصریح کرد: رویکرد ما نسبت به فضای سیاسی یک رویکرد همدلانه بود و سعی کردیم شهرستان را آرام و از التهابات سیاسی پرهیز کنیم، از ظرفیت شوراها و دهیاران نیز استفاده کردیم، منش و روش ما دور شدن از سیاسی کاری و متمرکز بر ماموریت ها بوده است.

بنافی با بیان اینکه برای کمربندی آبپخش به نقطه تصمیم سازی نرسیده‌ایم و باید کارشناسانه در این زمینه تصمیم گیری شود، گفت: کمربندی آبپخش بر اساس مسیر فعلی نیازمند ۱۲۰ میلیارد تومان است و مردم آبپخش نگاه شان این است که از کنار شهر آبپخش عبور کند و یک دیدگاه دیگر نیز که این راه همین مسیر فعلی باشد و نگاه سومی  این است که یک خط از درون شهر عبور کند، لذا بعد از تکمیل قطعه برازجان-اهرم تصمیم گیری خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه تمرکز ما بر روی پروژه های نیمه تمام است، گفت: در حوزه آبخیزداری و آبخوانداری غفلت هایی صورت گرفته است و اگر کار عملیاتی بر روی برخی دشت ها نکنیم خالی از سکنه و کشاورزی خواهند شد.

وی عنوان کرد: تقویت ناوگان خودرویی و احداث ساختمان‌ در حوزه فراجا، راه اندازی دادگاه بخش بوشکان و خنثی سازی اغتشاشات دشمنان از جمله برنامه هایی بوده است که توسط پیگیری مستمر مجموعه ستادی فرمانداری محقق شده است.

بنافی با اشاره به اینکه دشتستان ۱۹۸ روستا و آبادی دارد، اضافه کرد: ۹۰ روستا فاقد دهیاری بود پیشرفت و آبادانی کمتری در آن ها صورت گرفته است به عنوان مثال در سطح شهرستان، روستاهایی داریم که از یک شهر، مدرن تر هستند، مانند روستای «خلیفه» و ۳ کیلومتر آن طرف تر روستایی داریم که تنها عایدی شان از انقلاب، سه رشته سیم برق بوده است و دیگر هیچ و این یعنی این که اعتبارات به عدالت توزیع نشده است. اما ۵۳ پروژه را برای آنها در نظر گرفتیم، در سال گذشته ۴۲۰ هزار مترمکعب آسفالت در حوزه روستایی اجرا شد و نهضت عمرانی و توسعه در مناطق فاقد دهیاری با جدیت ادامه دارد.

فرماندار دشتستان افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی تا سال گذشته شهر برازجان نیازمند ۴۱ کیلومتر دیوار حفاظتی بود که در این چند دهه تنها ۱۹ کیلومتر اجرایی شد اما در دولت سیزدهم ۱۰ کیلومتر دیوار حفاظتی اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه در دشتستان ۵۷ مدرسه تخریبی وجود دارد، گفت: سال گذشته ۱۲ مدرسه را کلنگ زنی کردیم و استخر دانش آموزی نیز بنا داریم، در اعتبارات ۱۴۰۲ بتوانیم در افق ۴ ساله بخش قابل توجهی از مدارس تخریبی را نوسازی کنیم .

بنافی تصریح کرد: در حوزه راهداری ۱۵۰۰ کیلومتر راه داریم که بیشترین راه مواصلاتی در استان می باشد و از ۲۵۷ کیلومتر راهی که به شدت نیازمند بهسازی بود، خوشبختانه ۱۲۰ کیلومتر را بهسازی نموده ایم و راهداری دشتستان که از فقدان ماشین آلات به جد رنج می برد امروز وضعیت را بهبود داده و به وضعیت ماشین آلات رسیدگی کردیم.

فرماندار دشتستان گفت: بلوار شهید شاهینی، خروجی برازجان از سمت میدان میوه و تره بار، ورودی آبپخش، ورودی زیارت، ورودی کلل، راه شاهیجان، راه های تنگ ارم و…. در حال اجرای پروژه های لازم برای بهسازی هستیم.

وی ادامه داد: در افق ۴ ساله دولت سیزدهم باید ۸هزار و ۶۵۶ منزل مسکونی احداث شود و وضعیت شرکت زهکشی نیز با تراز منفی و ورشکستگی مواجه شده بود و ۳۶ میلیارد تومان مطالبه حق آبه ای داشت که امروز خوشبختانه وضعیت مالی شرکت مثبت شده است. ۲۰۰ کیلومتر زهکشی صورت گرفته است که بعد از ۲۵ سال با پیگیری صورت گرفته لایروبی‌ها آغاز شده است و اعتباری قابل توجه طی ۳ سال تمامی زهکشی ها در آبپخش، سعدآباد و دشت شبانکاره را به سرانجام خواهیم رساند.

بنافی با بیان اینکه در سفر دوم رئیس جمهور ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیمارستان ۱۷ شهریور مصوب شده است، گفت:با رایزنی در سطح ملی فاز یک بیمارستان ۱۷ شهریور رو به پایان است، در سال آینده شاهد به بهره برداری رسیدن آن خواهیم بود.

فرماندار دشتستان از مصوب شدن ۸۰۰ میلیارد تومان برای کریدور دالکی-کنارتخته خبر داد و بیان کرد: این اعتبار برای ۱۸ کیلومتر می باشد که در سه قطعه اجرایی خواهد شد و آبیاری نوین در آبپخش، سعدآباد و دشت شبانکاره در حال اجرا می باشد که امیدواریم با تزریق اعتبارات روند کار سرعت بیشتری بگیرد.

وی تصریح کرد: مجموعه آبشیرین کن سعدآباد که غیر عملیاتی شده بود را با فشارهای زیاد در استان با تمام ظرفیت وارد مدار کردیم، با تمرکز خود مجتمع های آبرسانی بزرگی چون مجتمع آبرسانی ارم را وارد مدار کردیم، مجتمع آبرسانی مخزن بنداروز را برای مرتفع شدن وضعیت آب روستاهایی جنوب دشتستان چون گندم ریز، حسن آباد، ابوالفیروز و… اجرا کردیم.

بنافی با بیان اینکه گازکشی به روستاهای فاقد گازی چون تنگ درکش از اولویت‌های ما محسوب می شود، عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته مجتمع فرهنگی سعدآباد، آبپخش و شبانکاره به زودی از سرگیری عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد.

فرماندار دشتستان با اشاره به راه اندازی ناحیه صنعتی در بخش‌های مرکزی، شبانکاره، آبپخش و سعدآباد، اضافه کرد: در حوزه باغی، زراعی و دامپروری ۸ هزار میلیارد تومان تولید ثروت در سال گذشته داشته ایم ومیل به سرمایه گذاری نیز بالا می باشد که خوشبختانه موفق به الحاق زمین در شهرک صنعتی شدیم.

وی ادامه داد: جایگاه ممتاز استانی را در جذب تسهیلات و حوزه اعتبارات داریم، ۱۱۷ واحد صنعتی در شهرستان می باشد که ۱۶ واحد راکد شده است و برای احیا آن ها رایزنی‌هایی صورت گرفته و با پیگیری‌های مستمر موفق شدیم عملیات اجرایی یک پارک پتروشیمیایی صنایع پتروشیمی خلیج فارس در بخش آب پخش توسط هلدینگ خلیج فارس محقق شود.

فرماندار دشتستان اضافه کرد: شرکت‌های دانش بنیان و رشد در زمینه فضا با مشکلاتی مواجه هستند و به دنبال احداث یک ساختمان در شان نخبگان می باشیم و روستاهای نیزیزک، تنگ فاریاب، خیریک از جمله مناطقی هستند که برای توسعه گردشگری هدف گذاری‌های لازم صورت گرفته است.

بنافی عنوان کرد: در حوزه برق وضعیت مطلوبی را نداریم، خصوصا در بخش بوشکان، سعدآباد و برخی از نقاط برازجان وضعیت خوبی وجود ندارد، در حال پیگیری احداث ایستگاه فوق توزیع برای استفاده از برق پایدار هستیم.

فرماندار دشتستان بااشاره به واگذاری سه کاروانسرای دشتستان برای بازسازی به میراث فرهنگی عنوان نمود: موزه عبرت، بازارچه صنایع دستی، اقامتگاه گردشگری را در دژ برازجان احداث می کنیم.

وی افزود: در ۱۴۰۲ توجه ویژه ای به روستاهای کم برخوردار خواهد شد به نحوی که در یک ماه گذشته به ۱۹۸ روستا و آبادی سر زده و شناسایی نقاط قوت و ضعف را انجام داده تا ظرفیت ها و چالش ها را شناسایی و از ریزترین مسائل آگاهی پیدا کنیم.

فرماندار دشتستان تصریح کرد: هیچ مدیری نباید وارد دسته بندی ها شود لذا وظیفه ما تولید امنیت، برگزاری انتخاباتی سالم با مشارکت حداکثری است و اگر مدیری وارد فضای سیاسی شود و جانبداری کند و امکانات و منابع انسانی اداره را درگیر جریانات سیاسی نماید بدون شک برخورد صورت میگیرد.

فرماندار دشتستان درنشست بااصحاب رسانه گفت: مسئولیت فرمانداری را با عشق و علاقه گرفتم و برای خدمت به مردم دیارم حضور یافتم اما و برخی گمان می کردند ما به دنبال انتخابات هستیم، امروز به صراحت اعلام می کنم برای انتخابات نیامده‌ام، هدف بنده فقط خدمت به مردم است و نسبت به تمامی مناطق و بخش ها نگاه تبعیض آمیزی ندارم.

فرماندار دشتستان خاطر نشان کرد: تا به امروزازهیچ رسانه ای نه شکایتی و نه گلایه مندی کرده ام ، نگاه سیاسی نداشته باشیم اگر می خواهیم فرماندار دشتستان را نقد کنیم، واقعیت ها را بیان کرده و دلسوزانه قلم بزنیم.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share