امروز:
یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403
دسته: مشروح اخبار
یکشنبه, 02 بهمن 1401 10:50
   
    ایمیل
کد خبـر : 41

سخن مردم: نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از خساست دولت برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان انتقاد کرد.

به گزارش سخن مردم: دکتر  ابراهیم رضایی در چهارمین همایش بین‌المللی خرما در بوشهر اظهار داشت: خرما به یک برنامه جامع اقدام مشترک بین دولت و بخش خصوصی و کشاورزان نیاز دارد.

 

رضایی بیان کرد: یکی از انتظارات ما در دولت این است که ارز نیمایی از عرصه کشاورزی حذف شود و محصولات کشاورزی از آوردن ارز در سامانه نیما معاف شوند تا شاهد رونق حوزه کشاورزی باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم کاهش بروکراسی اداری در این حوزه بیان کرد: در عرصه صادرات گوجه فرنگی یک کار کوچک برای بازگشت به روز اول خیلی وقت‌گیر شد و باعث ضرر و زیان کشاورزان شد.

رضایی با اشاره به اینکه نامه ۱۰۰ نماینده مجلس برای احیای اداره‌کل نخیلات به نتیجه نرسیده است تاکید کرد: اداره‌کل نخیلات می‌تواند در بهبود وضعیت فعالیت نخل و خرما تاثیرگذار باشد.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خواستار تخصیص اعتبارات ویژه به طرح تحول نخیلات شد و بیان کرد: ارائه تسهیلات به حوزه کشاورزی یکی از نیازهای ضروری است که باید دولت نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد.

رضایی با انتقاد از خساست دولت برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان خاطرنشان کرد: از وزارت جهاد کشاورزی انتظار داریم که تهاتر را در عرصه صادرات خرما و محصولات کشاورزی مد نظر قرار دهند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: تهاتر هم به نفع کشاورزان و هم به نفع مردم است ولی تاکنون در زمینه صادرات خرما اجرایی نشده است.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share