امروز:
یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403
دسته: مشروح اخبار
پنج شنبه, 29 دی 1401 08:56
   
    ایمیل
کد خبـر : 27

اختصاصی-به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س)؛

سخن مردم: فاطمه قاسمی" مراسم پاسداشت مقام زن وروز مادربه مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) عصر چهارشنبه ۲۸ دی ماه با حضور فرمانداردشتستان و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهردرسالن اجتماعات فرمانداری دشتستان برگزارشد.

به گزارش خبرنگار سخن مردم:احمد بنافی فرماندار دشتستان ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر، گفت: جایگاه زن درجامعه ایرانی همواره جایگاه وزین و بالایی خصوصا بعد از ظهور اسلام بوده است، و همواره بانوان در تاریخ اسلام نقش مهم و کلیدی داشتند.

فرمانداردشتستان :نقش زنان برای جهاد تبیین در جامعه حائز اهمیت است/ زن درجامعه ایرانی همواره جایگاه وزین وبالایی دارد

احمد بنافی بیان نمود: ارزش جامعه به زنان است ،در طول تاریخ و آموزه های عالی اسلام، نگاه ارزشمند ی به جایگاه زن وجود دارد واین به برکت وجود حضرت زهرا(س) است که می تواند الگوی کاملی برای زنان باشد.

وی بابیان اینکه پایه واساس خانواده وکانون گرم خانواده زن است افزود: نگاه به زن در فرهنگ اسلامی برخلاف اروپایی جایگاه برجسته وممتازی دارد، در چنین جایگاهی زن در مقابل مرد قرار ندارد بلکه تقدم و ارزش گذاری برای زنان است و این تقدم بخاطر نقش آنها در جامعه و زندگی است واگر بنیاد مستحکمی در خانواده داریم، این امر در سایه تلاش زنان روی داده است.

فرمانداردشتستان اظهارداشت: زن دراسلام جایگاه رفیعی دارد تا جای که خداوند به پیغمبر اسلام تنها یک دختر عطا کرد که فخرعالم شد برای اینکه درمواجهه با نقدها و.... ازاین بانو صیانت شود،بانویی که نماد بصیرت والگوی ولایت مداری ودرشان این بانوی بزرگ سوره کوثررانازل نمود.

احمدبنافی اظهار داشت: در ایران اسلامی هیچ حقی از زنان گرفته نشده، بلکه زنان همان حقی را دارند که مردان دارند.

 وی تأکید کرد: امروزه دشمن در جنگ اداراکی و شناختی، قصد دارد با تغییر هنجارها، ارزش ها، باورها و نگرش ها، جایگاه زن را در جامعه ایران مورد تهاجم قرار دهد.

وی متذکر شد:اینجاست که نقش زنان به عنوان الگو وسرمشق درجامعه حائز اهمیت است که بیداری وبصیرت افزایی کنند ودرجهاد تبیین که مدنظر مقام معظم رهبری است اثرگذارباشند.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر؛ گفتمان الگوی سوم زن مسلمان از اولویت‌های حوزه زنان و خانواده است

در این مراسم مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت روز مادر و زن و با اشاره به ایجاد مشوق‌های لازم برای بانوان خانه داروبانوان شاغل اظهار داشت: در این راستا دولت در قانون حمایت‌های لازم از خانواده و جوانی جمعیت در همه ی سطوح درنظر گرفته شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر نقش بانوان در پیشرفت جامعه را مهم دانست و بیان کرد: نقش بانوان به‌عنوان مادردر پیشرفت و تعالی جامعه  بی‌بدیل است ،می توان  زن بود، عفیف، محجبه و شریف بود اما در عین حال، در متن و مرکز جامعه بود و در حوزه های مختلف جامعه نقش ایفا کرد.

وی ادامه داد: تجلیل از بانوان جوان دارای چند فرزند از اقدامات مهم است و برای حمایت از خانواده‌ها و ترویج سنت فرزندآوری برنامه مهمی تدوین و اجرایی شده است.

رقیه زنگنه‌نژاد مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر خاطرنشان کرد:ما درحوزه زن وخانواده امروزدایه دارتقویت گفتمان الگوی سوم زن مسلمان هستیم.

وی یادآورشد: درالگوی سوم براساس گفتمان انقلاب اسلامی ومقام معظم رهبری (مدظله العالی)، شکل گرفته است، زن هم رکن خانواده است و هم در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، حکومتی، مشارکت اثرگذار و فعال دارد.

وی بابیان اینکه امروز این گفتمان به کشورهای دیگر دنیا صادرشده است افزود:  موفقیت زنان مسلمان ومحجبه ایرانی درحوزه‌های گوناگون سیاسی، فرهنگی،هنری و میادین ورزشی نمادی ازارزش‌ گذاری به کرامت انسانی زن در مکتب اسلام است، زن ایرانی در طول تاریخ پرفراز و نشیب کشورمان نشان داده است همیشه تأثیرگذار و حتی پیشران بسیاری از حرکت‌های متعالی بوده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر باتاکید برفرهنگ‌سازی برموضوع حجاب وعفاف گفت: به دلیل اهمیت موضوع نیاز به حمایت مردم، دستگاه های دولتی و از همه مهم تر حمایت قانونی دارد.

وی یکی ازمولفه های مهم شهرستان دشتستان را همدلی وهم زبانی بین مجموعه مسئولین ومردم بیان نمود وافزود:شما بانوان با شبکه سازی دربین مردم می توانید گفتمان ارزشمندی را که قابل ارائه است را درحوزه عفاف وحجاب ،جمعیت وکارآفرینی ،خلاقیت و......گسترش دهید.

رقیه زنگنه‌نژاد با بیان اینکه گفتمان الگوی سوم زن از اولویت‌های مهم حوزه زنان و خانواده استان است تصریح نمود:امور بانوان وخانواده استانداری بوشهر از طرح ها وایده های شما بانوان که می تواند درسطح کلان استان تاثیرگذارباشد استقبال وحمایت می کنیم.

در ابتدای این جلسه بانوان به ارایه نقطه نظرات و پیشنهاداتی خود پرداختند ودرپایان جلسه از بانوان کارآفرین ، خانواده معزز شهدا، خیرین ،مجمع عفاف وحجاب،دانشجويان ،ورزشکاران،هنرمندان ،بسیجیان، مدیران زن ومادرنمونه دشتستانی صاحب هشت فرزند تجلیل به عمل آمد.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share