امروز:
شنبه, 06 مرداد 1403
دسته: مشروح اخبار
پنج شنبه, 10 خرداد 1403 20:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 1765

امام جمعه شهرستان دشتستان:
سخن مردم: امام جمعه شهرستان دشتستان: شهید رئیسی و همراهانش الگوی موفقی در نشان دادن دولت تراز انقلاب اسلامی بودند و ما باید آنها را به عنوان یک الگوی موفق به جامعه معرفی کنیم.

به گزارش سخن مردم: دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان در سال ۱۴۰۳ به ریاست امام جمعه شهرستان دشتستان و با حضور فرماندار شهرستان دشتستان و اعضای شورا در دفتر امام جمعه برگزار گردید.

در ابتدای جلسه، حجت الاسلام والمسلمین حسن مصلح، رئیس شورای فرهنگ عمومی  ضمن تسلیت حادثه جانگداز شهادت رئیس‌جمهور محبوب ایران اسلامی، حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و جمعی از همراهان ایشان، بیان داشت: دولت آیت الله شهید رئیسی در عمران و آبادی، احیای گفتمان امام (ره)، شهدا و رهبری، نقش بی بدیلی را ایفا کرد و در عرصه بین المللی نیز روابط را با بسیاری از کشورها گسترش داد. رییس شورای فرهنگ عمومی ادامه داد:  شهید رئیسی تمام هم و غم خود را برای کاهش آلام و مشکلات مردم گذاشت تا بتواند اقتصاد را رونق داده و تورم را کاهش دهد. امام جمعه شهرستان دشتستان افزود: این شهید بزرگوار، در شرایط سختی دولت را تحویل گرفت و با توکل بر خدا قدم های بزرگی برداشت و شرایط را تغییر داد و مکتب خدمت گزاری به ملت را دوباره به جریان انداخت.

حجت الاسلام والمسلمین حسن مصلح بیان کرد: همه باید در مسیر شهید رئیسی قدم برداریم تا بتوانیم به قله های که مد نظر مقام معظم رهبری هست برسیم. وی ادامه داد: ما در برهه ای حساس زندگی می کنیم که معادلات بین المللی در حال تغییر بوده و در یک پیچ تاریخی مهم قرار گرفته ایم که دوران افول استعمار و استکبار است.

امام جمعه شهرستان دشتستان گفت: شهید رئیسی و همراهانش الگوی موفقی در نشان دادن دولت تراز انقلاب اسلامی بودند و ما باید آنها را به عنوان یک الگوی موفق به جامعه معرفی کنیم. وی با اشاره به مناسبت های مهم خرداد ماه از جمله دهه ولایت ادامه داد: این مناسبت ها ظرفیتهای بسیار خوبی برای تبیین معارف انقلاب اسلامی می باشد و باید از همه ظرفیت ها در جهاد تبیین استفاده کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی ادامه داد: جوانی جمعیت یکی از مسائل اصلی کشور است که در صدر همه کارهاست زیرا مقدمه ای برای تمدن سازی و اقتدار کشور می باشد و به یک موضوع نگران کننده تبدیل شده که باید همه دستگاه ها  از ظرفیت ها و توان خود در گفتمان سازی جوانی جمعیت استفاده کنند.

در ادامه احمد بنافی، فرماندار شهرستان دشتستان طی سخنانی عنوان کرد: جوهره اصلی انقلاب، با فرهنگ، ایدئولوژی و مکتب به پیروز رسید و انقلاب ما اساساً یک انقلاب فرهنگی است.

وی اظهار داشت: اگر ما در حوزه فرهنگ و حوزه های آئینی و عبادی کاستی و سهل انگاری کنیم، آینده دچار خسران جبران ناپذیری می شویم که در بخش های مختلف بروز و ظهور پیدا می کند. نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی گفت: اشکال اساسی کار ما در عدم پیوستگی در حوزه عملی و نظری است که نمود عینی آن در صرف بودجه های عمرانی جهت ساخت مجتمع ها و مجموعه های فرهنگی و عدم تخصیص بودجه جهت کارهای فکری و فرهنگی در این مجموعه ها می باشد.

وی در خصوص جوانی جمعیت بیان کرد: در حوزه جوانی جمعیت فرهنگ سازی هایی که شروع شده است، کفایت نمی کند و باید دغدغه جوانی جمعیت اولویت کاری شهرداری ها، دهیاری ها، شبکه بهداشت و سایر نهادها باشد و هر نهادی با هر توانی که در اختیار دارد در حوزه جوانی جمعیت با تمام توان ورود و فعالیت نماید. فرماندار شهرستان دشتستان بیان نمود: البته این دولت در حوزه جوانی جمعیت کارهای بزرگی انجام داده است و ظرفیت شهرستان نیز در حوزه جوانی جمعیت بسیار زیاد است که در این زمینه باید جهش بزرگی با همکاری همه دستگاه ها شکل بگیرد.

در ادامه اعضا شورا به ارائه نظرات خود پیرامون موضوع جلسه پرداختند.

در پایان جلسه نیز سردار انگالی به عنوان رئیس قرارگاه جهاد تبیین معرفی شدند.
اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share