امروز:
یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403
دسته: مشروح اخبار
جمعه, 14 ارديبهشت 1403 08:45
   
    ایمیل
کد خبـر : 1657

امام جمعه دشتستان:

سخن مردم:آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان جمعه ۱۴اردیبهشت ماه توسط حجةالاسلام والمسلمین حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید.

به گزارش سخن مردم:امام جمعه دشتستان گفت: امروز در فضای جنگ شناختی، وضعیت میدان را رسانه‌ها و روایت‌ها تعیین می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان با تسلیت سالروز شهادت امام صادق علیه السلام اظهار کرد: ائمه ما (ع) زجر و مصیبتشان به خاطر این بود که دنبال حاکمیت الهی بودند؛ اگر امام صادق و امام باقر یک گوشه می‌نشستند و چند نفر دور خودشان جمع می‌کردند و فقط مسأله شرعی می‌گفتند، کسی به آنها کاری نداشت.

 ۱۸ اردیبهشت ماه: روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر

وی با گرامیداشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر بیان کرد: جمعیت هلال احمر با تربیت امدادگران جوان و با آموزش افراد متخصص و دلسوز برای مقابله با حوادث و اتفاقات احتمالی در جامعه می کوشد که اعضای جامعه را در مقابل رخدادها مصونیّت بخشیده و زمینه پیشگیری از وقایع احتمالی را بیش از پیش فراهم آورد.

حمایت دانشجویان دانشگاه های آمریکا و اروپا از مظلومان فلسطین

امام جمعه دشتستان با اشاره به حمایت دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا از مظلومان فلسطین افزود: حوادث این روزهای دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و اعلام حمایت دانشجویان این دانشگاه‌ها از مظلومان فلسطین و انزجار از جنایات دهشتناک صهیونیست‌ها، رویدادی بی‌سابقه را رقم زده است.

وی تاکید کرد: در هر نقطه‌ای از عالم، هر نهضت و جریانی که با هدف بیداری ملّت‌ها و رهایی آنها از بندهای استثمار و استعمار قد علم کرده است، نظام‌های مستکبر جهانی در پی سرکوبی و خاموش کردن صدای این بیداری برآمده‌اند.

مصلح تصریح کرد: موضوع اصلی این دشمنان بشریت که به‌عنوان یک راهبرد اساسی از سوی آنان دنبال می‌شود، جلوگیری از شکل‌گیری این آگاهی و بیداری عمومی است زیرا اگر این بیداری شکل بگیرد منافع آنها به خطر می‌افتد.

 روایت حماسه وعده صادق

وی با اشاره به حماسه وعده صادق تاکید کرد: حماسه‌ها، روایت فتح می‌خواهند؛ و الا چنان دستخوش تحریف می‌شوند که اصل ماجرا کاملاً تغییر ماهیت می‌دهد و یا کاملاً از حافظه‌ها محو می‌گردد. این واقعیت یکی از بزرگترین درس‌های قیام عاشورا است.

امام جمعه دشتستان افزود: امروز در فضای جنگ شناختی، وضعیت میدان را رسانه‌ها و روایت‌ها تعیین می‌کنند. حماسه وعده صادق، نه تنها از این قاعده مستثنی نیست، بلکه چون مواجهه مستقیم با طلسم حیات و شیشه عمر تمدن مادی غرب یعنی اسرائیل داشته است، بیش از سایر حماسه‌ها به روایت فتح نیازمند است.

نگرانی ها در مورد تأخیر در تصویب و ابلاغ  قانون عفاف و حجاب

حجت الاسلام مصلح با اشاره به نگرانی ها در مورد تأخیر در تصویب و ابلاغ  قانون عفاف و حجاب گفت :لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب مدتهاست بین دولت، مجلس و شورای نگهبان رفت و بازگشت داده می شود و تاکنون به تصویب نهایی شورای نگهبان نرسیده است !؟

وی ادامه داد این نگرانی وجود دارد که به خاطر برخی مصلحت اندیشی ها یا ملاحظات مالی و یا موارد دیگر در ابلاغ نهایی و اجرای این لایحه بیش از این تاخیر به وجود آید.

خانواده ها و مردم متدین ما ماههاست که منتظر تصویب و اجرای این قانون هستند تا دستگاههای مرتبط با توجه به مسؤولیت هایی که در این قانون برای آنها تعریف شده به تکالیف خود عمل کنند و این نگرانی مردم و خانواده ها به جا و به حق است که نشود برخی دستگاه ها به بهانه تاخیر در تصویب لایحه عفاف و حجاب از مسؤولیتشان شانه خالی  کنند و در این مساله مهم ساکت و بی تفاوت بمانند و همه مسؤولیت ها بر عهده و گردن نیروی انتظامی بماند.

 

 

 

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share