امروز:
یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403
دسته: مشروح اخبار
چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403 20:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 1622

سخن مردم: ابوالفضل قاسمی" جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر برازجان با روسای ادارات شهرستان دشتستان برگزار شد.

به گزارش سخن مردم: در این جلسه که چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه باحضور تمام روسای ادارات شهرستان دشتستان برگزار شد بر همراهی همه ی دستگاه های اجرایی با ستاد امر به معروف و نهی از منکر تاکید شد.

دهقان معاون برنامه ریزی فرمانداری شهرستان دشتستان ضمن خداقوت به مسئولان جلسه گفت: بر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در دین مبین اسلام برآن تاکید شده است.
وی با اشاره به فریضه امر به معروف در ادوار تاریخ گفت: با یادآوری مسئولیت همگانی در اصلاح برخی ناهنجاری‌های عمومی از جمله کشف حجاب به عنوان یک منکر شرعی و قانونی، هماهنگی همه مسئولان در این زمینه را ضروری خواند و بر همراهی همه دستگاه‌های اجرایی با ستاد امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد.
دهقان افزود: فلسفه قیام حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) زنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر بود و در کتاب آسمانی و دن مبین اسلام بارها به این فریضه تاکید شده است و پیامبران و امامان امر به معروف و نهی از منکر را در دستور کار خود قرار داده بودند.
وی ادامه داد: با توجه به جنگ نرم دشمنان علیه اسلام امنیت جامعه تنها با احیای امر به معروف و نهی از منکر ایجاد می شود، ما باید به مسئله امر به معروف و نهی از منکر پیش از بیش بپردازیم، البته امربه معروف و نهی ازمنکر تنها منحصر به مسائل بی حجابی نیست بلکه گستره ای دارددرسیاست،اقتصاد ودرهمه ی شئون باید امربه معروف ونهی ازمنکر باشد.
وی با اشاره به طرح موفق نور در شهرستان گفت: از نیروی انتظامی وآمران به معروف شهرستان دشتستان تشکر می کنیم و همه ی مسئولان باید در راستای معنوی کردن فضایی جامعه توان خود را به کار بگیرند و با احیای این دو فریضه الهی تمامی فرایض موجود در اسلام زنده و جامعه اسلامی مملو از ارزش ها و آرمان های اسلامی می شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: با همکاری نیروی انتظامی و به لطف خداوند متعال و تلاش های صورت گرفته، پیامدهای طرح نور بسیار مطلوب و قابل قبول بوده است.

حجت الاسلام موسوی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد: تمامی مسئولان و آحاد جامعه باید در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند تا فتنه های دشمنان یکی پس از دیگری خنثی شود.
در پایان حجت الاسلام موسوی دبیر ستاد مصوبات جلسه را به شرح زیر اعلام نمود.
۱- ظرف ۱۰ روز آینده دستگاه‌های اداری چارت شورای امر به معروف و نهی از منکر مربوط به خود را به ستاد امر به معروف ارسال نمایند.
۲- هر اداره ۵ معروف تخصصی و ۵ منکر تخصصی را به ستاد اعلام نماید 
۳- همکاری و همراهی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در طرح نور با نیروی انتظامی صورت پذیرد
وی با تأکید بر اجرای صحیح تذکر لسانی توسط پرسنل جان برکف نیروی انتظامی وآمران به معروف و لزوم ادامه‌ی مستمر آن افزود: با اجرای طرح نور از روز شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ تذکر گیرندگان با مجریان قانون و حافظان امنیت در تعامل، همکاری و همراهی بودند.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share