امروز:
جمعه, 14 ارديبهشت 1403
دسته: مشروح اخبار
یکشنبه, 02 ارديبهشت 1403 10:10
   
    ایمیل
کد خبـر : 1591

 سخن مردم: اولین اردوی راهیان پیشرفت بخش مرکزی دشتستان در سال ۱۴۰۳ برگزار شد.

به گزارش  سخن مردم: صبح روز یکشنبه دوم اردیبهشت ماه، با حضور هادی عدالت بخشدار مرکزی شهرستان دشتستان، اولین اردوی راهیان پیشرفت در سال جاری، ویژه دهیاران این بخش در روستای بنار آبشیرین برگزار شد.

بخشدار مرکزی دشتستان در تشریح هدف از برگزاری این اردو اظهار داشت: در تمامی اردوهای عمرانی هدفمان تبادل نظر و الگو برداری از پروژه های شاخص بوده که دهیاران بتوانند وضعیت روستای خود را ارتقاء دهند.

هادی عدالت ضمن تبریک به مناسبت تنبیه رژیم صهیونیستی افزود: در سال جاری، بیش از ۲ هزار سهمیه وام ۳۵۰میلیون تومانی با سود ۵درصد، ۲۰ساله برای روستاها وجود دارد که دهیاران باید به مردم اطلاع رسانی کنند و واجدین شرایط می توانند با مراجعه به بنیاد مسکن اقدام به دریافت آن کنند.

وی در ادامه گفت: انتظار داریم در سال جاری کارهای فرهنگی توسط دهیاران، در روستاها بیش از پیش انجام شود و دهیار بنار آبشیرین هم تکمیل ساختمان بسیج را در اولویت کاری خود قرار دهد.

بخشدار مرکزی دشتستان در خصوص تکمیل مدرسه حضرت ولی عصر(عج) روستای بنار آبشیرین تصریح کرد: به وضعیت این مدرسه آگاه هستم و در تماسی که با مدیرکل گرفتم، قرار شد این مسئله حتما در اولویت قرار بگیرد و پیگیری شود.

وی افزود: مطالبه اصلی مردم لایروبی زهکش‌ها به طول ۱۰ کیلومتر بود که این مهم با موفقیت انجام شد و جزء کارهای ماندگار این دولت است.

دهیار روستای بنار آبشیرین در خصوص اقدامات انجام شده توسط دهیاری بیان کرد: ۲۴هزار متر مربع آسفالت با اعتبار ۳میلیارد تومان، بازسازی خانه بهداشت روستا، تعویض ۱ کیلومتر خط فرسوده آب شرب، سیمان کاری پیاده رو کل روستا، ساخت زمین چمن فوتبال، نصب سطل زباله به ازای هر خانوار، ساخت بوستان امید با ۸۰درصد پیشرفت، روشنایی ورودی روستا، تاسیس آکادمی فوتبال دهه ۹۰ و یک کیلومتر تعویض خط لوله آب که از محل اعتبار ارزش افزوده انجام شده است.

علیرضا بی باک از برنامه ها در سال جاری روستا گفت: نصب تابلو ورودی روستا، نقاشی عکس شهدا، اجرای فاز دوم بوستان امید و تکمیل ساختمان بسیج روستا از جمله کارهایی است که قرار است در سال جاری انجام شوند.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات ما نداشتن پزشک در این روستاست که جمعیتش به  ۴۰۰ نفر می رسد، درگذشته هفته ای یک بار پزشک می آمد اما اکنون دو هفته ای یکبار می آید و مردم برای تامین نیاز درمانی شان به روستای زیارت می روند.

دهیار روستای بنار آبشیرین در ادامه گفت: ۴۰ دانش آموز داریم که تنها ده نفر آن حاضر به ماندن در این دبستان شده اند و مابقی به دلیل کمبود معلم به روستای زیارت می روند.

مطالبات مردم که در خصوص روشنایی گلزار شهدا، زیر سازی قسمتی از حیاط مدرسه دبستان، کمبود معلم، نداشتن پزشک و تعریض و خط کشی جاده زیارت به بنار آبشیرین و صفی آباد، توسط بخشدار مرکزی شنیده شد و قول پیگیری داده شد.

 

 

 

 

 

 

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share