امروز:
سه شنبه, 11 ارديبهشت 1403
دسته: مشروح اخبار
جمعه, 24 فروردين 1403 16:30
   
    ایمیل
کد خبـر : 1572

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دشتستان:
سخن مردم: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دشتستان گفت: اگر دستگاهی و یا مسئولی از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت نکند و یا مانع در اجرای فریضتین شود، طبق قانون پیگرد قضایی دارد.

به گزارش سخن مردم: حجت‌الاسلام موسوی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دشتستان به عنوان سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه شهر برازجان با تبیین جایگاه ستاد و ساختار اجرایی آن اظهار داشت: ستاد امر به معروف و نهی از منكر در سطح شهرستان ۱۶ عضو دارد که امام جمعه محترم شهرستان رئیس ستاد می‌باشد و اعضای آن شامل نماینده محترم مجلس، فرماندار، فرمانده نیروی انتظامی، فرمانده سپاه، رئيس اداره اطلاعات، حوزه علمیه برادران و خواهران و تعدادی از رؤسای ادرات و دستگاه های اجرایی دیگر هستند.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: مصوبات جلسات این ستاد لازم الاجرا می‌باشد و اگر مصوبات جلسه به هر دستگاهی ابلاغ شد و آن دستگاه اجرا و رعایت نکرد به عنوان ترک فعل محسوب شده و پرونده قضایی تشکیل و پیگرد قضایی دارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دشتستان با تأکید بر جایگاه نظارتی و هدایتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر افزود: در بخش نظارتی وظیفه ستاد است که پیگیری کند، بررسی کند امورات مختلف مرتبط با فریضتین در دستگاه‌های اجرایی را و اگر ترک فعلی صورت گرفت با ورود به موقع مانع از اشاعه منکر و یا فساد در آن دستگاه شود و وظیفه هدایتی دارد یعنی تا قبل از اینکه وارد حوزه سلبی شود، با توصیه و نصیحت، دستگاه های اجرایی را تشویق کند تا وظایف خودشان را به نحو صحیح انجام دهند و به این ترتیب با تشویق آنان، زمینه ساز ترویج معروفات در دستگاه ها به صورت تخصصی می شود.

وی تصریح کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر ، قوت نظام است و به نوعی بازوان قوی برای تمام مسئولان دولتی می باشد. اگر ما بتوانیم جایگاه والای فریضتین را در جامعه نهادینه کنیم و امر به معروف و نهی از منکر را در چارچوب قانون رعایت کنیم به تناسب آن از آسیب های اجتماعی و همچنین آسیب های خانواده و حتی آسیب های شخصی کاسته خواهد شد.

حجت‌الاسلام موسوی در ادامه ضمن اشاره به تفاوت وظایف ستاد در هنگامی که زیر مجموعه سپاه پاسداران عمل می‌کرد افزود: در آن دوره ستاد امر به معروف و نهی از منکر، اقدامات اجرایی سلبی داشت اما اکنون وظایف نظارتی دارد. برخی از مردم انتظار دارند تا مفاسد اجتماعی توسط ستاد امر به معروف به صورت عملیات سلبی رسیدگی و برطرف شود، در حالیکه ستاد برابر قانون وظیفه پیگیری و مطالبه از دستگاه های اجرایی را دارد که موظف به مقابله و مبارزه با منکرات و مفاسد اجتماعی هستند و باید به وظیفه خود عمل کنند. ستاد امر به معروف با نظارت و هدایت خود وظیفه دارد دستگاه های اجرایی را موظف به انجام وظیفه کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دشتستان با اشاره به وظیفه مهم ستاد در حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر ادامه داد: یکی از قسمت های اداری ستاد اداره حقوقی می باشد که وظیفه پیگیری مسائل حقوقی ستاد و پرونده های قضایی آمران به معروف را عهده دار است؛بنابراین اگر مشکل یا توهینی برای آمر به معروف پیش بیاید و یا کسی مانع برای آمران به معروف ایجاد کند، پرونده قضایی تشکيل می شود و طبق قانون اساسی پیگیری لازم انجام می گردد و تا رسیدن به نتیجه در محاکم قضایی، از آمر به‌ معروف حمایت و پشتیبانی می شود. در واقع حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، وظیفه همه اعضای جامعه و تمامی اعضای ستاد که شامل ۱۶ دستگاه میشود، می باشد. یعنی دادستانی، فرمانداری، امام جمعه، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج، رئیس اداره اطلاعات و دیگر مدیران دستگاه‌های اجرایی همه وظیفه دارند از آمران به معروف و ناهیان از منکر دفاع و حمایت کنند.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر وظیفه همه دستگاه های دولتی و غیردولتی می باشد و اگر دستگاهی و یا مسئولی از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت نکند و یا مانع در اجرای فریضتین شود، طبق قانون پیگرد قضایی دارد.

ایشان با اشاره به اینکه متولی اصلی عفاف و حجاب، وزارت کشور است و در استان ها بر عهده استاندار و در شهرستان ها بر عهده فرماندار تصریح کرد: هر گونه مطالبه گری در راستای عفاف و حجاب مرتبط به این بزرگواران است، که در همین رابطه طوماری از طرف مردم متدین و ولایتمدار استان بوشهر تنظیم شده است.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share