امروز:
دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403
دسته: مشروح اخبار
یکشنبه, 12 فروردين 1403 19:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 1544

دستیار فرماندار دشتستان در امر مردمی سازی دولت؛

سخن مردم: عادل احمدی زاده دستیار فرماندار دشتستان در امر مردمی سازی دولت در جمع خبرنگاران گفت؛ همه مسؤلان موظفند در راستای حضور مردم در صحنه و عمل به دغدغه مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در راستای مردمی سازی امور و حضور و نقش آفرینی مردم تسهیلگری و مانع زدایی کنند.

به گزارش سخن مردم: احمدی زاده اضافه کرد؛ یکی از فعالیت های مهم در امر مردمی سازی ساده سازی امور است.
امام خمینی«ره» کارها را جهت حضور و نقش آفرینی مردم ساده میکرد در جریان انقلاب نیز برخی می‌خواستند با کنار گذاشتن مردم و سخت کردن کار ها و امورات مردم را از صحنه خارج کنند ولی با درایت و گسترش گفتمان امام«ره» موفق نشدند.

وی عنوان کرد؛ تئوری دشمن دور کردن مردم از صحنه انقلاب و جلوگیری از نقش آفرینی آنها در جامعه است.

در دهه ۸۰ و با استفاده از نقشه راه مقام معظم رهبری«مدظله العالی» گروه های مردمی ایجاد و شناسایی شدند و در ادامه ایشان به جوانان مؤمن انقلابی و گروه های مردمی هویت بخشیدند.

وی افزود؛ در دوره پهلوی و حکومت سیاه آن دوران ملت چیزی جزء خفقان و بی اعتنایی به نقش آفرینی آنها را تجربه نکردند و این وابستگی به حکومت های غربی همراه با تحقیر باعث عدم حضور و نقش آفرینی مردم انقلابی و بصیر به صورت مطلوب شده بود و این بی اعتنایی به نقش و حضور مردم در مسائل مختلف نمایان بود.

احمدی زاده خاطر نشان کرد؛ امام خمینی«ره» بعد از گفتمان سازی و تبیین مسائل و تربیت نیرو و ظرفیت شناسی؛ مردم را به مبارزه و نقش آفرینی دعوت کرد و در اولین گام با برگزاری همه پرسی به نقش مردم در حکومت اهمیت داد چون امام میخواست طبق نقشه خدا حکومت تشکیل دهد‌‌.

دستیار فرماندار دشتستان اضافه کرد؛ تفاوت انقلاب ما با دیگر انقلاب های دنیا همین بود که امام می‌گفت ما می‌خواهیم نقش خدا را به وسیله مردم در زمین ایفا کنیم.

احمدی زاده بیان داشت؛ سه نقش اساسی انتخاب نرم افزار حاکم بر کشور و نظارت مردم بر مسئولان و مشارکت مردم در تصمیم گیری در قانون اساسی برای نقش آفرینی مردم تعیین شدت است لذا مسئولان باید با توجه به این سه نقش محوری حضور مردم و نقش آفرینی مردم را در صحنه تسهیلگری و مانع زدایی کنند.

در مردمی سازی قرار نیست حرکتی نو شکل بگیرد ما آمده ایم با تأسی از نقشه و بیانه گام دوم انقلاب و الزام به نقش آفرینی مردم در حکمرانی به حرکت های مردمی ظریب دهیم و تسهیلگر باشیم و در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های شهرستان مردم را مشارکت دهیم و با ارائه راهکارهای عملی برای غلبه بر سازوکارهای ناکارآمد، پرهزینه و زمان‌بر دیوان‌سالار با مشارکت و نظر خواهی از نخبگان و گروه های مردمی و حلقه های میانی همفکری کنیم.

وی خاطر نشان کرد؛ داشتن امکانات دولتی بدون حضور مردم کفایت نمی کند همه مسؤلان شهرستان باید در همه ابعاد تسهیلگر حضور مردم باشند.

احمدی زاده تاکید کرد؛ رهبر معظم انقلاب«مدظله العالی» بارها تاکید داشته اند که تا مردم به میدان نیایند کارها پیش نمی‌رود و به همین دلیل به تعبیر حلقه های میانی پرداختند؛ در حکومت ابزارهای مختلفی قدر افزا هستند ولی هیچ کدام جای حضور مردم را نمی تواند بگیرد لذا حکومت وظیفه فراهم نمودن بستر لازم جهت نقش آفرینی و حضور مردم را دارد.
اهمیت نقش آفرینی مردم در سال های متمادی را میتوان در بیانات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» دید و امسال نیز ایشان با انتخاب شعار سال بعنوان جهش تولید با مشارکت مردم به نقش آفرینی مردم در اقتصاد و تولید اشاره داشتند‌‌.
وی اظهار داشت؛ اگر بخواهیم شعاری که ایشان با نظرات کارشناسی انتخاب نمودند محقق شود باید ۳ رکن اصلی مردم؛ حلقه های میانی و دولت به نقش آفرینی بپردازند‌‌.


دستیار فرماندار دشتستان اضافه کرد؛ مردم با سرمایه گذاری نظارت و ورود مستقیم میتوانید نقش آفرینی کنند و دولت نیز با تنظیم گری؛ مانع زدایی و تسهیلگری و حلقه های میانی نیز با روش اعتماد سازی و آموزش و آگاه سازی و شناسایی نیازها و افزایش سواد کسب و کار و مالی راهگشای تحقق شعار سال باشند.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share