امروز:
شنبه, 08 ارديبهشت 1403
دسته: مشروح اخبار
جمعه, 03 فروردين 1403 16:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 1530

امام جمعه دشتستان:

سخن مردم: امام جمعه دشتستان گفت: مسؤولان نسبت به حفظ حرمت احکام و حدود الهی در ماه مبارک رمضان بیشتر نظارت و مراقبت کنند.

به گزارش سخن مردم: حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با تبریک میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام اظهار کرد: به فرموده آن حضرت، نیک‌ترین نیکی‌ها و زیباترین زیبایی‌ها، خوش اخلاقی است.

وی اضافه کرد: معنای خاص حسن خلق، بر فضائل اخلاقیِ ناظر بر مُدارا، مهربانی و حُسن معاشرت با مردم دلالت دارد و معنای عام آن، مجموعه تمامی رفتارهای نیکو و اخلاق پسندیده است.

امام جمعه دشتستان با اشاره به اعمال و فضائل ماه مبارک رمضان بیان کرد: ماه رمضان اهمیت خاصی نسبت به دیگر ماه‌های سال دارد و تنها ماهی است که نام آن در قرآن کریم آمده است.

وی افزود: ماه رمضان زمانی است برای راهنمایی مردم، بیان راه، روش هدایت و جدا ساختن حق از باطل، قرآن نازل شده است پس هر کس که این ماه را دریابد باید در آن روزه بگیرد و هر کسی بیمار و یا در سفر باشد باید به همان تعداد از روزهای دیگر را روزه بگیرد.

حجت‌الاسلام مصلح با اشاره به انتخاب شعار جهش تولید با مشارکت مردم توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی برای امسال بیان کرد: به فرموده رهبری، اگر بخواهیم جهش تولید داشته باشیم، بایستی اقتصاد را مردمی کنیم و پای مردم را به عرصه تولید به نحو محسوسی باز کنیم.

لزوم پیشگیری از اقدامات هجارشکنانه

وی با تاکید بر لزوم حفظ حرمت احکام و حدود الهی در ماه مبارک رمضان تاکید کرد: اداره اماکن و مسؤولان ذی ربط باید بیشتر نظارت و مراقبت کنند تا ضمن تکریم مردم و مسافران نوروزی، حرمت احکام و حدود الهی در ماه مبارک رمضان شکسته نشود.

امام جمعه دشتستان تصریح کرد: با همه احترام و تکریم مهمانان نوروزی انجام برخی کارهای هنجارشکنانه و غیراخلاقی بخصوص در این روزها و این ماه، قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: اینگونه تخلف از حدود شرعی و قانونی موجبات ناراحتی و دلخوری مردم به ویژه خانواده محترم شهدا شده است و این عزیزان با تماس و مراجعه حضوری به ما ناراحتی و نگرانی خود را ابراز می‌کنند.

مصلح خاطرنشان کرد: ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات پیشگیرانه نیروی انتظامی، متأسفانه گزارش‌های مردمی بسیاری در ارتباط با بی‌حجابی و اقدامات هنجارشکنانه و ضد اخلاقی از بازار و بعضی اماکن عمومی می‌رسد که موجب رنجش و تکدر خاطر مردم شده است.

وی بیان کرد: معلوم نیست تا کی باید مردم شهید داده و متدین ما شاهد اینگونه هنجارشکنی‌ها باشند و تا کی به انتظار اقدام انقلابی و قانونی مسؤولان بمانند.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share