امروز:
یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403
دسته: مشروح اخبار
سه شنبه, 17 بهمن 1402 18:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 1397

سخن مردم: ابوالفضل قاسمی- آیین اختتامیه نهمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان بوشهر با تجلیل از برگزیدگان در بخش‌های مختلف برگزار شد.

به گزارش  سخن مردم: این مراسم سه شنبه ۱۷ بهمن ماه با حضور جانشین فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر و فعالان عرصه‌ی رسانه در حسینه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار گردید.

سردار عبدالرضا دشتی جانشین فرمانده سپاه امام صادق(ع) در آیین اختتامیه نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان بوشهر در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر، اظهار داشت: انقلاب اسلامی در طول چهار دهه از عمر خود دستاوردهای زیادی داشته است، انقلاب اسلامی ما بزرگترین معجزه قرن است.

جانشین فرمانده سپاه استان بوشهر با بیان اینکه رسانه‌ها ظرفیت مهمی هستند که باید در راستای امیدآفرینی در جامعه استفاده شود، عنوان کرد: مجلس در رأس همه امور است و اگر حضور مردم در انتخابات ضعیف باشد، مجلسی که سرکار می ‌آید نمی‌تواند انتظارات مردم را پیاده کند، برای داشتن مجلس قوی نیازمند حضور حداکثری مردم در انتخابات هستیم که مقدمه آن حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن است.

دشتی ابراز کرد: مردم ما با نظام ارتباط صمیمی دارند و امسال راهپیمایی ۲۲ بهمن باشکوهی خواهیم داشت و بعد از آن شاهد انتخابات خوبی خواهیم بود، رسانه‌های ما هم قوی کار می‌کنند و تولیدات خوبی دارند، دشمن می‌خواست کاری کند که ما ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی را نبینیم اما الان ۴۵ سالگی انقلاب را جشن گرفته‌ایم؛ از طرفی آنها می‌خواهند ۸۰ سالگی اسراییل را ببینند ولی رژیم صهیونیستی در ۷۵ سالگی خود رو به افول است.

مسئول بسیج رسانه استان بوشهر در آیین اختتامیه نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر که در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام با اشاره به مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره گفت: کمک به توسعه ظرفیت‌های رسانه‌ای کشور، شناسایی استعداد‌ها و تجلیل از رقابت اثربخش و ارتقای توان حرفه‌ای و خلاقیت و انگیزه و خودباوری رسانه‌ای، تولیدات فاخر رسانه‌ای در برابر هجمه دشمن، تولید محتوا از پیشرفت‌های کشور و انتشار آن از مهم‌ترین اهداف جشنواره رسانه‌ای ابوذر است.

سرهنگ محسن رضایی نژاد با بیان اینکه ۸۰۰ اثر از اهالی رسانه استان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد تصریح کرد: برگزیدگان آثار ارسالی با حساسیت و توجه به کیفیت و نکات فنی توسط هیات داوران انتخاب شدند.

رضایی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه امروزه دشمن با ابزار‌های رسانه‌ای دنبال کمرنگ کردن انتخابات در کشور است خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد با جنگ ادراکی ذهن جوانان را طوری مدیریت کند که در زمین آن‌ها بازی کنند. رضایی‌نژاد تاکید کرد: رسالت ما در عرصه رسانه این است که با ترغیب و تشویق آحاد مردم پای صندوق رای به مشارکت گسترده مردم در انتخابات کمک کنیم.

وی در پایان حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: هر رای که به صندوق انداخته می‌شود به نشانه تایید نظام اسلامی است.

داور نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان بوشهر در این جشنواره ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره ابوذر بیان کرد: جشنواره ابوذر قطعاً سبب ارتقای کاری رسانه‌ها می‌شود که این مهم تاکنون محقق شده است.

مهراب کیانی با بیان اینکه جشنواره رسانه‌ای ابوذر هر سال برگزار می‌شود گفت: آثار فاخر و پر محتوا به نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان بوشهر ارسال شد که نشان از رشد قلمی اصحاب رسانه در حوزه خبر، یادداشت، گزارش است.

وی با بیان اینکه در برخی جهات کار برای داوران نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان به لحاظ کیفیت بالای آثار سخت بود اضافه کرد: در بررسی آثار سلایق شخصی دخالت داده نشد و نگاه تخصصی شده است.

رئیس مرکز فضای مجازی سپاه استان جایگاه استان بوشهر در عرصه رسانه و مطبوعات را با قدمت بالا اعلام کرد و گفت: استان بوشهر در عرصه چاپ مطبوعات و روزنامه از قدمت دیرینه و درخشانی برخوردار است.

عبدالرحیم افروغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر  آزادی را یکی از شعارهای مهم انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: نقش رسانه بعنوان ضلع تبیین گر یک مسئله بر همه و جهانیان ثابت می کند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی، آزادی واقعی را به ارمغان آورد و این مهم در آزادی بیان و نظر در انقلاب اسلامی مشاهده می کنیم.

افروغ تصریح کرد: اگر جریانی بخواهد به نظام اسلامی و مردم ضربه بزند در مقابل آن ایستادگی می کنیم اما این به معنای نبود آزادی نیست و در چهار دهه اخیر ابن آزادی را نشان داده ایم.

وی با تاکید براینکه امروز روز دقیق گفتن  و رو کردن ظرافت های موجود در عالم است، یادآور شد:  اگر حقایق گفته شود فرد نتیجه مطلوب حاصل می شود اما اگر دروغ و تهمت و افترا بیاید نتیجه عکس می دهد.

افروغ با بیان اینکه مردم ایران بار دیگر  راهپیمایی ۲۲ بهمن  فاخر و انتخابات ویژه ای خلق خواهند کرد، گفت: ملت ایران ثابت کرده که در بزنگاه ها در صحنه است و این بار هم به دهان یاوه گویان خواهد زد.

وی افزود:  در انتخابات امسال شاهد افزایش تایید صلاحیت ها و شاخص های اجتماعی هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: دفاتر رسانه ها در سراسر استان بوشهر به محل گفت و گو  و کرسی های آزاد اندیشی و مباحثه و سخنرانی تبدیل شود.

دراین آئین ازپدربزرگوار شهید شاهینی، داوران وبرگزیدگان جشنواره تجلیل شد.


اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share