امروز:
یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403
دسته: مشروح اخبار
دوشنبه, 16 بهمن 1402 21:15
   
    ایمیل
کد خبـر : 1393

به مناسبت دهه فجر؛

 سخن مردم: ابوالفضل قاسمی- با حضور معاون پرورشی و تربیت بدنی ، معاون آموزش ابتدایی، کارشناس مسئول مدارس غیر دولتی و کارشناس مسئول آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرستان دشتستان، دوشنبه شانزدهم بهمن ماه، نمایشگاه انقلاب دردبستان غیر دولتی ادب فارسی افتتاح شد.

به گزارش سخن مردم: ابوذرخلیفه معاونت پرورشی وتربیت بدنی آموزش وپرورش دشتستان دربازدید ازنمایشگاه ضمن تبریک دهه فجرگفت: در طول دهه فجر انقلاب، برنامه های مختلف فرهنگی، هنری، بصیرت افزایی درمدارس دشتستان درحال برگزاری است.

وی با بیان اینکه دهه فجرآغازگر جهاد تبیین با ادبیات تازه انقلاب است، ادامه داد: در راستای بصیرت افزایی دانش آموزان و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، نمایشگاه مدرسه انقلاب با هدف بیان تاریخ انقلاب اسلامی، فرصت‌ها و تهدیدها و همچنین آینده پژوهی در مدارس برپا شده است که امیدواریم بتوانیم دانش‌آموزان را در مکتب انقلاب اسلامی و براساس آرمان‌های انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

معاونت پرورشی وتربیت بدنی آموزش وپرورش دشتستان با بیان اینکه با نسلی مواجه هستیم که امام راحل و انقلاب را درک نکرده لذا می‌بایست ارزش‌های نظام و انقلاب برای نوجوانان تبیین شود، ابراز داشت: دهه فجر فرصت مناسبی که سیمای قبل و بعد انقلاب اسلامی به نسل جدید آگاهی داده شود.

امیدآورند معاون آموزش ابتدایی دربازدید ازنمایشگاه ضمن خداقوت به مدیروکارکنان و دانش آموزان دبستان غیردولتی ادب فارسی بیان نمود: برپایی این نمایشگاه ها در مدارس باعث تعمیق باورهای انقلاب در بین دانش آموزان می شود که با درس گرفتن از گذشته ان شاء الله آمادگی خودشان را پیش از بیش اعلام کنند و به دست توانمند آنها ارزش های انقلاب اسلامی حفظ شود.

عباس جابری کارشناس مسئول مدارس غیر دولتی، افزود:  مدارس غیردولتی درخصوص تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی همیشه پای کار هستند.

کارشناس مسئول مدارس غیر دولتی با بیان اینکه حفظ و گسترش دستاورد‌های انقلاب اسلامی در دست دانش‌آموزان است، عنوان کرد: بر این باوریم که خط استمرار انقلاب اسلامی مدرسه است.

وی برگزاری نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب را برای انتقال تجارب و مفاهیم انقلاب اسلامی ضرورت دانست و یادآور شد: یکی از مزیت‌های نمایشگاه‌های این‌چنینی روایت‌گری رویداد‌های انقلاب اسلامی است که این اتفاق نوعی ابتکار به ‌شمار می‌آید.

حبیب قاسمی، مدیردبستان ضمن تشکر وخوش آمدگویی به مسئولین اداره آموزش وپرورش دشتستان وبا تبریک ایام دهه فجر، افزود: کسب علم، دانش و مهارت‌های زندگی از سوی نسل امروزی بسیار با اهمیت وضروری است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه‌ها، تصریح کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه‌ ایجاد بستر مناسب برای رشد و شکوفایی خلاقیت دانش آموزان است.

 


مدیردبستان غیردولتی ادب فارسی درادامه بیان نمود: محتوای این نمایشگاه براساس بیانیه گام دوم انقلاب ، دیروز، امروز و فردا برگزارشده است.

وی افزود: هدف ازبرگزاری این نمایشگاه‌ها افزایش آگاهی دانش آموزان با مبانی انقلاب اسلامی، تبیین نقش و جایگاه نوجوان درنظام اسلامی، بصیرت افزایی و دشمن شناسی، معرفی الگوی‌های موفق و تاثیر گذار در مسیر انقلاب اسلامی در جهت افزایش خودباوری و رشد نمودن در مسیر آینده ای روشن است.

قاسمی یادآورشد: این نمایشگاه شامل دست ساخته های دانش آموزان و آثار همکاران است که به شیوه های مختلف هنر نمایی نموده اند.

براساس این گزارش بخش دیگری از نمایشگاه به معرفی صنایع دستی شهرستان، غذاهای محلی اختصاص دارد که توسط اولیای کدبانو و پرتلاش تهیه شده که تلاش همه آنها برای مهیا نمودن این غذا ها قابل تقدیر است، بخش دیگر نمایشگاه به عملکرد دبستان اختصاص دارد که کلیه فعالیت های آموزشی و تربیتی به صورت مصور و رنگی به نمایش گذاشته شده است.

 بخش دیگری از نمایشگاه مربوط به تصاویرروزهای انقلاب است که اززنده یاد علی پیرمرادی به یادگارمانده است، بخش دیگری از نمایشگاه مربوط عملکرد هفته نامه مردم جنوب می باشد که فعالیت این نشریه در قالب مکتوب از چاپ نشریه تا مجله و ویژه نامه در دید مراجعه کنندگان قرار گرفته است، بخش دیگری از نمایشگاه شامل بیست اثر در موضوعات تاریخی و جغرافیایی و دینی و مذهبی و ادبی از موسس و مدیر دبستان غیر دولتی ادب فارسی است که به چاپ رسیده و بیست اثر دیگر هم آماده چاپ دارند که زحمات این مدیر پرتلاش قابل تقدیر است، بخش دیگر نمایشگاه نقاشی های زیبای دانش آموزان عزیز است که در باره روزهای   انقلاب  ترسیم نموده اند وبخش پایانی نمایشگاه اختصاص به روزنامه های دیواری دارد که توسط معاون پرورشی آموزشگاه به صورت هنرمندانه طراحی و ساخته شده است.

درادامه ازاثربرتر نمایشگاه وزحمات معاون پرورشی دبستان غیردولتی ادب فارسی تجلیل شد.















 

 

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share