امروز:
یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403
دسته: مشروح اخبار
دوشنبه, 09 بهمن 1402 19:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 1379

سخن مردم: ابوالفضل قاسمی" مراسم جشن تکلیف هزار نفری شکوفه های بهشتی در حسینیه اعظم برازجان برگزار شد.

به گزارش سخن مردم: این مراسم دوشنبه ۹ بهمن ماه با حضور امام جمعه دشتستان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، معاون برنامه ریزی فرمانداری دشتستان، مدیر و معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش پرورش شهرستان برگزار گردید.

حجت الاسلام مصلح امام جمعه دشتستان در این مراسم زیباترین و باشکوه ترین لحظه برای دانش آموزان پایه سوم ابتدایی را جشن تکلیف و عبادت بیان نمود.

امام جمعه دشتستان با تبریک این روز گفت: دختران ما در آستانه تکلیف و عبادت که بندگی خدای متعال هستند به سن تکلیف رسیدند واین جشن مقدمه‌ای برای برقراری ارتباط شما دانش‌آموزان با خالق هستی است و از امروز با خدا عهد وپیمان ببندید با انجام تکلیف دینی از گناه دوری کنیدوبنده مطیع خداوند باشید.

حجت الاسلام مصلح با بیان اینکه این روز مهم برای همیشه در زندگی شما ثبت خواهد شد افزود :امروز شما در نزد خدا عزیز شده اید وتمام فرامین و دستورات خدا به نحو احسن انجام دهید و نماز خواندن، به جاي آوردن شكر نعمت‌هاي الهي است.

امام جمعه دشتستان در ادامه، با توصیه به رعایت حجاب و عفاف نیز گفت: دختران و بانوان مسلمان با حفظ حجاب ارزش و اهمیت پیدا می‌کنند.

وی از مادران جهت تربیت دینی و مربیان در امر آموزش تشکر نمود.

محمود حقدوست معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر رسیدن به سن عبادت را آغاز فصلی نوین در زندگی دانش آموزان برشمرد و افزود :توسعه ترویج فرهنگ نماز، آشنایی دانش آموزان با احکام اسلام و آموزه های دینی با برپایی جشن تکلیف یکی از اولویت های کاری در آموزش و پرورش است.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: امروز برای شما یک عید معنوی است و با برگزاری جشن تکلیف با خدای خودتان رفیق می شوید و در واقع با تکالیف و وظایف شرعی آشنا و سپس برای بندگی خدا آماده می شوید.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در ادامه از حجت الاسلام مصلح امام جمعه دشتستان در امر برگزاری نماز در مدارس و سلیمان حیاتی اصل، مدیر آموزش وپرورش شهرستان و ابوذر خلیفه، معاونت پرورشی و تربیت بدنی جهت اجرای این جشن باشکوه تقدیر و تشکر نمود.

سلیمان حیاتی اصل مدیرآموزش و پرورش شهرستان دشتستان با تبریک  جشن تکلیف حضور مسئولین استانی و شهرستانی را خیر مقدم گفت.

سلیمان حیاتی اصل با توصیه بر نماز اول وقت اظهار داشت: سن تکلیف یکی از شیرین‌ترین مرحله زندگی انسان‌ها است، چرا که در این سن بیشتر مورد عنایت خداوند قرار می‌گیرند.

قرائت سوگندنامه، اجرای برنامه‌های متنوع هنری، فرهنگی، سخنرانی از برنامه های جانبی این جشن بود. 

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share