امروز:
یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403
دسته: مشروح اخبار
شنبه, 30 دی 1402 18:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 1362

سخن مردم: سومین جلسه شهرستانی شورای هیئات مذهبی استان بوشهر در شهر گناوه برگزار شد.

به گزارش سخن مردم: این جلسه پنجشنبه ۲۸دی ماه همراه با ویژه برنامه های ایام رجبیه، برنامه معنوی اعتکاف، پایان شعبان میلاد امام زمان (عج)، ماه مبارک رمضان باحضور نوشادی رئیس شورای هیئات مذهبی کشور و مسئولین شوراهای هیئات مذهبی شهرستان های استان و فرماندار شهرستان گناوه و دیگر مسئولین شهرستانی در سالن جلسات جهاد کشاورزی شهرستان گناوه برگزار گردید.

جلسه در ابتدا با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز و در ادامه جهت تکریم مهمان برنامه فرماندار شهرستان گناوه به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی ضمن تشکر از فعالیت های شوراهای هیئات مذهبی در مناسبت ها و برنامه های مختلف مذهبی و ملی، با اشاره به اینکه دشمن با استفاده از جنگ نرم درصدد است که فرهنگ جهاد و شهادت و مکتب اهل بیت (ع) را در بین جوانان ما از بین ببرد، همه شوراهای هیئات مذهبی باید با ارتباطات قوی با پایگاه های بسیج و مساجد، حول محور اتحاد و همدلی نسبت به هر چه پرشور تر برگزار نمودن همه مناسبت های ملی و مذهبی روز به روز اقدام نمایند.

محمدتقی صفری فرماندار شهرستان گناوه در ادامه نیز اشاره ای به حوادث های اخیر و موضوع انتخابات داشتند.

نوشادی رئیس شورای هیئت های مذهبی کشور با اشاره به نقش و اهمیت هیئت‌های مذهبی در جامعه بیان داشت: هیئت‌ها کانونی ترین مکان برای جهاد تبیین هستند که باید در آن ارزش‌ها و اخلاق اسلامی تبیین شود.
وی روشنگری و جهاد تبیین را لازمه و اصول وظایف هیئت های مذهبی دانست، بیداری جامعه و جوانان ما را در مقابل ظلم‌ ستیزی در جامعه و سکوت نکردن در مقابل ظلم ظالم، بزرگ‎ترین شاخصه هیئت‌ها دانست و همچنین اظهار نمودند: هیئتی که فقط بنا باشد در آن جلسه‌ای برای گریه کردن برپا شود، یزید و شمر و ابن زیاد هم می‌توانند در آن شرکت و گریه کنند و این فایده ندارد؛ بلکه جلسه‌ای که دشمن‌ ستیز باشد و بیداری ایجاد کند و چالش‌ های جامعه را درست بررسی کند و موضع حقیقی جریان اهل بیت(ع) و فلسفه و بینش قرآن در این مسیر تبیین شود، قطعاً آن هیئت‌ها آگاهی کامل پیدا می‌کنند، نقطه مقابلش هم هست و دشمن تلاش بسیاری در تغییر مسیر هیئت‌ها می‌کند، با یک سرعت بسیار عجیبی هم تلاش می‌کند؛ زیرا می‌داند که هم اثرگذاری هیئت‌ها بالاست و هم اثرپذیری مردم از هیئت‌ها بالاست، در واقع، دشمن به دنبال رخنه در این مجموعه‌هاست و هر کاری هم می‌کند.

نوشادی در پایان حوادث اخیر و جنایات کرمان را محکوم اعلام نمود.

در ادامه نیز مسئولین شوراهای هیئات مذهبی شهرستان های استان به بیان دیدگاهها و نظرات و پیشنهادات خود مبنی بر هر چه بهتر برگزار شدن مراسمات ماه شعبان و مبارک رمضان و اعیاد ومناسبت های پیش رو پرداختند .

در پایان خادم اهل بیت (ع) حجت ذوالفقاری باحکم نوشادی بعنوان مشاور عالی شورای هیئات مذهبی کشور معرفی گردید و از مسئولین نیز با اهداء لوح سپاس و تندیس تقدیر و تشکر شد.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share