امروز:
یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403
دسته: مشروح اخبار
شنبه, 23 دی 1402 19:47
   
    ایمیل
کد خبـر : 1354

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره):

سخن مردم: ابوالفضل قاسمی- نشست خبری ویژه شنبه های پاسخگویی، ۲۳ دی ماه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دشتستان ورییس کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان در سالن جلسات فرمانداری دشتستان برگزار شد.


به گزارش سخن مردم: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دشتستان گفت: کمیته امداد در سال‌های اوایل انقلاب اسلامی به دستور امام راحل (ره)تشکیل شد که این کمیته درسالیانی که گذشت واقعاً در راستای محرومیت زدایی کمک به اقشارمستضعف تسهیلات وخدمات بسیارخوبی انجام داد.

مصطفی بارگاهی باتاکید درراستای امیدآفرینی و نشاط و شور انتخاباتی توسط مسئولین ورسانه ها گفت: در دهه فجر باید با بازخوانی انقلاب بتوانیم اهداف و خدمات انقلاب را به جوانان تبیین کنیم.

اتابک رییس کمیته امداد شهرستان دشتستان باتبریک حلول ماه رجب ماه خبرنگاران را وقایع نگارانی دانست که حرمت قلم و آگاهی را پاس می‌دارند و توان خویش را جزدر مسیرحق و عدالت به کارنمی برند.

وی بااشاره به فعالیت های کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان نمود: عمده فعالیت کمیته امداد، معیشت مدد جویان است که درقالب بسته های یه نفره، دو نفره ،سه نفره ،چهار نفره و پنج نفره به بالا، ماهانه از طرف مرکز و به صورت یک جا و منظم پرداخت می شود و این مبالغی که تحت عنوان معیشت به آن ها پرداخت می شود  در بودجه کشور دیده شده  و در مجلس تصویب شده است که به صورت یکجا و به صورت منظم پرداخت می شود.

مهدی اتابک رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) برازجان با بیان اینکه مبلغ ۱۷میلیارد و ۹۸۰میلیون دربخش جهیزیه عنوان کرد: فعالیت حمایت ما در قالب جهیزیه ، تامین لوازم ضروری، اجاره مسکن، ودیعه مسکن و خدمات به سالمندان که در سال جاری تعداد ۵۸نفر از نوعروسان را جهیزیه داده ایم و بسته های جهیزیه پنج کالای ضروری که خانه به آن نیاز دارد سعی کردیم در اختیاریشان قرار دهیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بااشاره به شعار دولت در خصوص جوانی جمعیت بیان نمود:همچنین تعدادی جهیزیه درنوبت داشتیم که امسال ۲۵۸لوازم با ارزش  ۸ میلیارد و ۹۵۰میلیون ریال را تهیه و تقدیم کردیم .

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) برازجان بااشاره به مبلغ ۵ میلیارد تومان اعتبار حمایت ودیعه اجاره مسکن درسال جاری افزود: امسال ۴۷۴نفر از کمیته امداد شهر برازجان اجاره مسکن و۱۱۷ نفر دیگر نیز ودیعه مسکن گرفتند که در ابتدای سال این اعتبار از طریق دولت تامین و باارجاع مددجویان به این بانک ها اعتبارات لازم را دریافت کنند.

 

مهدی اتابک بابیان اینکه دوهزارسالمند تحت پوشش کمیته امدا امام خمینی (ره) هستند اضافه نمود: امسال ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به خدماتی شامل  کپسول اکسیژن، تخت، ویلچر، تشک مواج  و وسایل پزشکی در خصوص آن ها هزینه شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) درخصوص طرح طلایی، بیمه تامین اجتماعی کمیته امداد گفت:این بیمه شامل زنان خانه دارسرپرست، از سن۵۰ تا ۴۶ سال هست که ۲۳۰ زن سرپرست خانوار اکنون فعال هستند و امسال ۹ میلیارد و۱۰۰میلیون ریال  در این زمینه اعتبار هزینه کرده ایم.

مهدی اتابک رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان اعلام نمود: تاکنون ۲هزار و۸۴۹ نفر خدمات حمایتی را دریافت کرده اند ونزدیک به۳۶ میلیارد ریال بدون از معیشت و حقوق هزینه شده است، پرداخ۱۹میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان به مدد جویان در بحث درمان درسال جاری ،کل اعتبار در بحث اشتغال در سال ۱۴۰۲مبلغ۱۰۳ میلیارد تومان که سهم ۹۹۶ نفر برای اشتغالزایی، ۵۲میلیارد و۹۰۰میلیون توامان از این مبلغ اشتغال را جذب کرده ایم و ۴۲میلیارد و۶۰۰میلیون توان دیگر مانده است تا جذب کنیم و ۴۴درصد از اشتغال اداره برازجان را پوشش داده ایم که و برای ۱۶۵ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۵۸ میلیارد و ۹۱۳ میلیون تومان از طریق صندوق امداد ولایت تسهیلات به مددجویان پرداخت‌شده است اعلام نمود: تسهیلات تبصره ۱۸ جزء ۳ با سهم استاندار ۲۴ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال اعتبار بود که افراد دارای شرایط به بانک‌ها معرفی‌شدند.

وی با اشاره به هزینه  ۶۶  میلیارد ریال در حوزه مسکن روستایی دربخش مرکزی دشتستان  برای اجرای۵۱ طرح گفت: در این طرح ۳۵ هزار به عهده بنیاد مسکن است که تاکنون  ۲۰ مورد بااعتبار ۲۰ میلیارد ریال پرداخت‌شده و در طرح ۵ هزار هم ۱۲ طرح در سال جاری از محل اعتبارات کمیته امداد و بنیاد مسکن تاکنون انجام‌شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان اظهار داشت: طرح اکرام، شامل افراد ایتام و محسنین که سرپرست دارند ولی توان کارندارند وبیمارهستند می شود که کمیته امداد تا سن ۱۸سال آنها راحمایت می کند.

مهدی اتابک افزود: جمعا ۱هزار و ۲۸۶نفر یتیم و محسنین را داریم که تعداد خیرین ما در حوزه اکرام۲هزار و ۶۲۱نفراست.

وی گفت: تعداد ایتام و محسنینی که حامی ندارند اکنون ۳۰۰نفراست که درخواست داریم ازمردم که ما را در این قضیه حمایت کرده اند دست یاری دراز می‌کنیم.

وی با اشاره به یک هزار و ۸۳۳نفر دانش‌آموز در مجتمع شبانه‌روزی کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان گفت: کلیه خدمات تربیتی و تحصیلی به مددجویان رایگان ارائه می‌شود که ۵ قبولی در سال جاری و ۱۰ قبولی در سال قبل در کنکور دررشته پزشکی،دانشگاه فرهنگیان،رادیولوژی داشته‌ایم، درضمن ۱۴۷ دانشجو تحت حمایت کمیته امداد برازجان هستند.

مهدی اتابک رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان از برگزاری جشن خودکفایی دربهمن ماه دراستان برای ۳ هزار نفر از مدد جویان خبر داد .

 

 

 

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share