امروز:
یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403
دسته: مشروح اخبار
جمعه, 22 دی 1402 09:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 1352

سخن مردم: جشن پیوند دو زوج با ترویج ازدواج آسان توسط موسسه المهدی برگزار شد.

به گزارش سخن مردم: این مراسم پنجشنبه ۲۱ دی ماه همزمان با سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و میلاد امام محمد باقر(ع) با همکاری مسجد و پایگاه مقاومت بسیج المهدی(عج)، پایگاه ام البنین(س)، هیئت یا زینب(س)، کاروان زیارتی منتظران ظهور و همچنین عده کثیری از خیرین و نیکوکاران برگزار گردید.

زیبا خوش خبردبیر برگزاری جشن کوثر در این مراسم با تاکید بر ضرورت فرهنگسازی برای ترویج ازدواج آسان افزود: این برنامه برای روز 14دی ماه برنامه ریزی شده بود اما به دلیل حادثه تروریستی کرمان و اعلان عزای عمومی به تعویق افتاد و امروز پنج شنبه برگزار شد.

وی ادامه داد:مسجد و پایگاه مقاومت بسیج المهدی(عج)،کاروان زیارتی منتظران ظهور و همچنین عده کثیری از خیرین و نیکوکاران در اجرای این جشن آسمانی مشارکت و همکاری نمودند.

این فعال فرهنگی و مذهبی با بیان این که هزینه‌های سنگین تشکیل زندگی جوانان، چشم و هم‌چشمی برخی خانواده‌ها و فراموشی آموزه‌های دینی باعث می‌شود که سن ازدواج روزبه‌روز بالا و بالاتر برود گفت: یکی از راه‌های مقابله با این پدیده، ترویج فرهنگ ازدواج آسان و دوری از تجملات و زرق و برق زندگی است که به اشکال مختلف صورت می‌گیرد. مراسم ازدواج جوان‌ها در فضای روحانی مسجد و حسینیه و جاری شدن خطبه عقد درخانه خدا به برکت و رونق زندگی مشترک آنها صفای بیشتری می ببخشد.

وی معتقد است که زوج‌ های جوان در این مراسم ازدواج که در مسجد برگزار می‌شود با هم پیمان می‌بندند که در شرایط سخت و آسان زندگی در کنار هم باشند و یاد بگیرند که شیوه و منش ائمه‌اطهار(ع) را برای صرفه‌جویی و جلوگیری از اسراف در زندگی جاری کنند. هدف اصلی آنها از برگزاری جشن‌های ازدواج به این ‌صورت می تواند فرهنگسازی برای احیای سنت پیامبر(ص) مورد توجه قرار بگیرد.مهم‌ترین شاخصه برگزاری این مراسم، بی‌اهمیت نشان دادن مادیات به جوانان و نشان دادن مسیر زهرایی و علوی(ع) به آنان است.

این جشن با اجرای حجت الاسلام نوروزی و با مولودی خوانی مداح اهل بیت (علیه السلام) کربلایی مرتضی حسنیان و تقدیر از خانواده چهار فرزندی برگزار شد.
در پایان مراسم با قرعه کشی بین شرکت کنندگان، کمک هزینه سفر به کربلا به ۵نفر اهدا شد.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share