امروز:
یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403
دسته: مشروح اخبار
شنبه, 16 دی 1402 18:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 1340

 سخن مردم: ابوالفضل قاسمی" نشست خبری بانوان مدیر دستگاه‌های اجرایی دشتستان درسنبه های پاسخگویی به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن  برگزار شد.

به گزارش سخن مردم: در این نشست که با حضور مشاور امور بانوان فرمانداری، روسای ادارات میراث فرهنگی ، محیط‌ زیست وبهداشت و درمان برگزارشد، درابتدا مصطفی بارگاهی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار دشتستان به نقش زن در خانواده اشاره و تاکید کرد: امروز مسئولیت خانواده و تربیت فرزند بر عهده زن است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار دشتستان بابیان اینکه در حوزه شهرستان ۶ بانو در حوزه مدیریت فعالیت دارند افزود : در دولت سیزدهم تعداد بانوان مدیر دستگاه‌های اجرایی بیشتر شده است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات سالم تصریح کرد: امیدواریم با ایجاد شورونشاط وامید آفرینی در جامعه شاهد مشارکت حداکثری مردم درانتخابات باشیم.

صدیقه سعادتمند مشاورامور بانوان فرمانداری دشتستان با تبریک میلاد حضرت فاطمه (س) در تشریح برنامه‌های هفته زن بیان نمود: ۱۵برنامه شاخص در هفته زن در دشتستان برگزار می شود. 

مشاور امور بانوان فرمانداری دشتستان، بازدید از بیمارستان شهید صادق گنجی، برگزاری جشنواره بومی محلی در بخش ارم و نشست بانوان فعال بخش بوشکان، برگزاری ایستگاه صلواتی، تجدید میثاق بانوان با شهدا ، برگزاری کارگاه آموزشی بانوی آب، پیاده‌روی بانوان ادارات در جاده سلامت برازجان، مسابقات ورزشی، همایش بانوان اثرگذار فاطمی و جشن ازدواج آسان در آبپخش را ازجمله برنامه‌های شاخص در این ایام بیان نمود.

دراین نشست رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان ازفعالیت  ۲۹ مدیر بانوان در حوزه شبکه بهداشت و درمان و مراکز سلامت و مسئولین ستادی خبرداد.

وی بابیان اینکه رسیدن به جامعه سالم در گرو سلامت زنان مادران و دختران است بیان نمود: برنامه‌های ورزشی متنوعی برگزارشده که سهم بسزایی در ایجاد شادابی و نشاط و تحرک بانوان خواهد داشت وبرای داشتن فرزندان سالم باید در بحث تغذیه سالم و روحی و روانی دختران و همچنین مراقبت‌های آن‌ها برنامه‌های خوبی اجرا شود.

رئیس اداره محیط ‌زیست شهرستان دشتستان با اشاره به نقش بانوان در محیط ‌زیست گفت: بانوان با صرفه جویی در مواد و انرژی  و همچنین با تربیت کردن فرزندانی که الگوی مصرف را رعایت می کنند به محیط زیست کمک می کنند

طاهره موسوی، رئیس اداره محیط‌ زیست شهرستان دشتستان تعدا کارمندان این اداره را  ۱۰ نفر اعلام نمود وافزود: ازاین تعداد ۴ نفر خانم هستند.

وی بابیان اینکه ۵۰ درصد انجمن‌های زیست‌محیطی دشتستان بانوان هستند گفت: در سال جاری ۲۵مورد پاک‌سازی طبیعت در دشتستان انجام‌شده و چهارشنبه‌های زیست‌محیطی توسط دانش آموزان درحال برگزاری است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از اجرای برنامه‌های متنوع در هفته زن خبر داد.

سیده خدیجه حسینی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: نمایشگاه صنایع دستی در مصلی نماز جمعه ازجمله برنامه‌های این اداره در هفته زن بود که برگزارشد.

وی ازشناسایی ۲۶۰اثر تاریخی در دشتستان خبرداد وبیان نمود: ۸۶اثر منقول و غیرمنقول در فهرست آثار ملی ثبت و یک اثر هم در فهرست جهانی ثبت‌شده است.

وی برگزاری نمایشگاه موقت و بازارچه صنایع‌دستی، اعطا تسهیلات مشاغل خانگی در حوزه صنایع‌دستی، برگزاری نمایشگاه با موضوع میراث فرهنگی برای اولین بار در استان، برگزاری نمایشگاه گلابتون برای اولین بار در جنوب کشور در استان بوشهر، کارگاه گوهر تراشی برای اولین بار در استان وافتتاح دفتر هواپیمایی و یک رستوران بین راهی برای دهه فجر ازجمله برنامه‌های میراث فرهنگی دشتستان است.

وی با اشاره به صدور ۲۹۷کارت شناسایی صنایع ‌دستی گفت: ۲۷۰کارت صادر شده مربوط به بانوان است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص تسهیلات گفت: دو میلیارد و ۱۰۴میلیون تومان برای ۲۴پرونده مستقل و یک پرونده کارفرمایی با ۴۰۰میلیون تومان ۱۸میلیارد و ۸۵۰میلیون تومان برای ۱۶پرونده مشاغل خانگی پرداخت‌شده است.

سیده خدیجه حسینی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درپایان از تخصیص ۲میلیارد و ۴۰۰میلیارد تومان برای فصل اول کاروانسرای مشیرالملک برازجان، تخصیص یک میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان برای تکمیل فصل دوم کاروانسرای دالکی وتخصیص یک میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان برای تکمیل فصل اول پل مشیر خبرداد.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share