امروز:
یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403
دسته: مشروح اخبار
چهارشنبه, 13 دی 1402 08:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 1332

سخن مردم: ابوالفضل قاسمی- چهارشنبه سیزدهم دی ماه، کاروان راهیان پیشرفت، دبستان غیر دولتی ادب فارسی از موسسه علمی، آموزشی و فرهنگی زبان و سخن فارسی از کاروان سرای مشیر الملک برازجان بازدید نمود.

به گزارش سخن مردم: ساعت ٩ بامداد است با هماهنگی های قبلی اتوبوس در ساعت مقرر در کنار درب مدرسه توقف می نماید و با سازماندهی دانش آموزان، با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید دانش آموزان با هدایت مربیان خود و با نظارت مدیر مدرسه به صورت منظم  وارد اتوبوس می شوند و در جای خود قرار می گیرند.

اتوبوس حرکت خود را به سمت کاروان سرای مشیر الملک برازجان آغاز می نماید و با گذشتن از بلوار شهید عباس پور و سعادت وارد خیابان امام خمینی (ره) می شود و با ادامه مسیر به میدان شهید چمران می رسیم ، نمای بیرونی کاروان سرا نگاه دانش آموزان و همراهان راهیان پیشرفت را به خود جذب می کند.

اتوبوس در جلو کاروانسرا توقف می نماید و دانش آموزان با نظم و به صف از اتوبوس پیاده می شوند، مدیر توانمند اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی بیرون کاروان سرا به استقبال دانش آموزان آمده است و دانش آموزان ضمن عرض سلام  وارد کاروان سرا می شوند.

در ابتدا قاسمی، مدیر آموزشگاه ضمن عرض تشکر ازخانم حسینی، مدیر اداره میراث فرهنگی، شعری را در توصیف این مکان برای همراهان قرائت می نماید.

درادامه  مدیر اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، تاریخ این کاروان سرا از جمله سال ساخت آن و سازنده این بنا و حاکم فارس که مشیر الملک بوده را به همراهان کاروان پیشرفت معرفی نمود.

دراین دیداربه مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) روز مادرازخانم حسینی، مدیراداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی بااهدای شاخه گل تقدیربعمل آمد.

پس از آن تصاویری از دانش آموزان گرفته می شود، پس از بازدیدی از محوطه ای بنا، ساعت ده و نیم دانش آموزان با نظم خاص خود سازماندهی می شوند و با گرفتن یک تصویر دسته جمعی در جلو کاروان سرا سوار اتوبوس می شوند و مدیر آموزشگاه ضمن پذیرایی با شیرینی از دانش آموزان اتوبوس حرکت خود را به طرف مدرسه آغاز می نماید و با گذشتن از مسیر ساعت ده و چهل و پنج دقیقه به درب آموزشگاه می رسیم و دانش آموزان یک روز خوب و به یاد ماندنی را با شناخت یکی از بناهای ارزشمند تاریخی شهر خود تجربه می نمایند.

 

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share