امروز:
یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403
دسته: مشروح اخبار
شنبه, 16 دی 1402 08:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 1331

همایش بانوی آب برگزار شد

سخن مردم: فرماندار دشتستان خواستار ورود بانوان در عرصه تبیین و فرهنگ‌سازی جهت صرفه جویی در مصرف آب شد.

به گزارش سخن مردم:، همایش بانوی آب با هدف تقویت رویکرد به موضوع زنان و نقش آنان در مدیریت مصرف آب به ریاست فرماندار شهرستان و با حضور بانوان فعلان و کارمند شهرستان برگزار شد.

احمد بنافی فرماندار شهرستان در این همایش گفت : در احادیث، روایات و فرهنگ نیاکان ما همواره بر مقوله صرفه‌جویی و جلوگیری اسراف و تبذیر تأکید شده است.

وی به نقش مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در آب شرب پرداخت و افزود: با توجه به مصارف بالای آب در بخش خانگی در کشور، قطعا نقش مدیریت مصرف آنان توسط با محوریت بانوان بسیار مهم است.

فرماندار دشتستان با اشاره به اینکه بانوان به عنوان مدیران اصلی خانواده هستند و در اقتصاد خانواده بسیار اثر گذار عمل می کنند یاد آور شد: بانوان با اندیشه و تدبیر خود برای تامین نیازهای خانواده و چگونگی مصرف آب برنامه‌ریزی  و در انتقال فرهنگ و الگوی صحیح مصرف آب  به فرزندان، همسر و نزدیکان نقش اصلی داشته باشند.

وی با اشاره به تمدن چند هزار ساله و غنای فرهنگ بانوان در دشتستان خواستار ورود بانوان در عرصه فرهنگ سازی و تبیین صرفه جویی در مصرف آب شد .

بنافی در بخشی از صحبت های خود به پیشرفت 55 درصدی ساخت سد دالکی با ظرفیت 280میلیون متر مکعب ، به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی استان اشاره کرد و تاکید نمود : با توجه به اینکه بیشتر آب مورد نیاز شهرستان از استان های همجوار تامین می شود انشا الله با بهره برداری از سد دالکی مشکل تامین آب شهرستان برای همیشه حل خواهد شد که البته سال آینده طبق جدول زمانبندی آبگیری سد را به حول قوه الهی خواهیم داشت.

گفتنی است در پایان به تعدادی از مشترکین کم مصرف آب شهری هدایایی اهدا شد.

 

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share