امروز:
شنبه, 06 مرداد 1403
دسته: مشروح اخبار
شنبه, 11 آذر 1402 22:37
   
    ایمیل
کد خبـر : 1235

رئیس مرکز رشد علم و فناوری شهرستان دشتستان :

 سخن مردم: نشست خبری مدیر مرکز رشد علم و فناوری شهرستان دشتستان به مناسبت هفته پژوهش روز شنبه ۱۱آذرماه در مرکز رشد برگزار شد.

به گزارش سخن مردم:  مدیر مرکز رشد علم و فناوری دشتستان از ثبت پنج اختراع و علامت تجاری در این شهرستان خبر داد و گفت:  در حال حاضر ۲۲ شرکت تحت پوشش این مرکز در سطح دشتستان مستقر هستند و ۱۱ شرکت نیز در حال پذیرش می باشند،  اشتغال تعهد شده ما در سال جاری ۷۲ نفر است، همچنین در این مدت پنج ثبت اختراع و علائم تجاری صورت گرفته است.

حمید باشی افزود: پارک علم و فناوری استان بوشهر در سال ۱۳۸۷ راه اندازی شد، در همه شهرستان های استان مرکز رشد علم و فناوری نداریم، کنگان، دشتی، بوشهر، دشتستان و دانشگاه خلیج فارس مرکز رشد داشته که سال ۹۴ مجوز مرکز در دشتستان نیز گرفته شد.

مدیر مرکز رشد علم و فناوری دشتستان  با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۳۳ شرکت از مرکز خارج شده اند افزود : به طول معمول در بازه ۳ تا ۵ ساله شرکت ها وارد مرکز شده تا کارهای تجاری سازی و بازاریابی انجام شود، بعد از آن می توان وارد پارک و یا به طور مستقل وارد فضای صنعتی و بازار یابی شوند.

باشی مساحت واگذار شده به شرکت ها را یک هزار و۱۰۰متر در مرکز رویال قرار اعلام نمود وافزود :همچنین دارای یک فضا نیز در شهرک صنعتی شهرستان دشتستان است.

مدیر مرکز رشد علم و فناوری شهرستان دشتستان در خصوص آمارایده پردازان گفت: تعداد ایده های تبدیل شده به محصول مرکز ۴۲، ایده های دانش تجاری سازی شده۲۷ و تسهیلات اعطا شده ۸۰ میلیارد ریال است که در قالب تبصره ۱۶ودر دشتستان طبق تبصره ۱۶ سال۱۴۰۱شش شرکت تسهیلات گرفته اند و تبصره ۱۸نیز اکنون در حال پیگیری است.

حمید باشی بابیان اینکه مجموعه دارایی های شرکت های مستقر دردشتستان هزار و ۲۳۰میلیارد ریال می باشد بیان نمود: انتقال فناوری نیز ۹/۷ میلیارد ریال است.

باشی از اصحاب رسانه درخواست نمود با توجه به رسالت مهمی که دارند، پارک فناوری ومرکز رشد علم و فنا وری را بیشتر به جامعه هدف معرفی کنند.

وی افزود: تلاش می کنیم چند زنجیره که در استان وجود دارد از خرما گرفته تا نفت و گاز و...را پیگیری کنیم و به آن بها دهیم و با توجه به ظرفیت های بومی، برای ما اهمیت بسیاری دارد، کاشت، داشت، برداشت، فرآوری و صادرات جزو حلقه های این زنجیره محسوب شده است، با شرایط روز خرما باید شرکت در حوزه فرآوری داشته تا محصول خام فروشی نشده و شاهد عرضه و نگهداری آن در کشور باشیم.

باشی با بیان اینکه مرکز رشد علم و فناوری شهرستان دشتستان در حوزه های کشاورزی (خرما)، آرایشی بهداشتی، برق، ابزار دقیق، فناوری اطلاعات، زیست فناوری فعال است افزود: شرکت یاس صنعت در حوزه فناوری اطلاعات، پلاک خوان هوشمند که نرم افزار حراستی است بسیار فوق العاده عمل می کند، همچنین شرکت آبزیان گسترسپند که پرورش کرم نرئیس را بومی سازی کرده اند.

وی افزود: مرکز رشد علم و فناوری، فضای استقرار دفتری، کارگاهی و آزمایشگاهی با قیمت کمتری، در اختیارشان قرار می دهد و این ها اگر بزرگتر شدند می توانند دراستان وشهرستان عضو پارک شوند و انواع خدمات را به آن ها می دهیم.

وی افزود: در سال جاری چندین مورد ایده خلاق از طرف کارخانه سیمان دشتستان داشته و هیچ محدودیتی برای هیچ فردی به پارک فن آوری وجود ندارد ، هرکسی با هر میزان سواد ، تسهیلات وارائه هرایده ای جدید و کاربردی که امکان سنجی بازار ویک سطحی ازفناوری ونو آوری راداشته باشد می تواند وارد مرکز رشد شود و خدمات وحمایت هایی را از مرکز رشد وفن آوری بگیرد.

حمید باشی مدیر مرکز رشد علم و فناوری شهرستان دشتستان در خصوص برگزاری نمایشگاه دستاوردهای شرکت های این مرکز در هفته پژوهش درآذرماه بیان نمود: درهفته پژوهش برنامه های متنوعی  برگزارمی شود ویک نمایشگاه از دستاورده های پژوهشی فناوری شرکت های دانش بنیان ودستگاه های اجرایی دراستان وشهرستان برگزارمی شود ، اما احتمالا امسال نمایشگاه در دانشگاه آزاد واحد شهرستان دشتستان برگزار خواهد شد که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیر مرکز رشد علم و فناوری شهرستان دشتستان در خصوص اهداف مراکز رشد و فناورافزود: حمایت و تشویق افراد صاحب ایده فناورانه، ایجاد زمینه‌ی شکوفایی و حمایت از خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی، بسترسازی جهت ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای جذب کارآفرینان و دانش‌آموختگان دانشگاهی؛تأمین مکان، تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای رشد کیفی شرکت های کوچک و متوسط تجاری؛جذب صاحبان ایده و افراد خلاق ومطرح شدن استان در حوزه های فعالیت مرکز رشد در سطح کشوربیان نمود.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share