امروز:
یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403
دسته: مشروح اخبار
سه شنبه, 07 آذر 1402 17:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 1218

سخن مردم: مراسم یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز دشتستان برگزار شد.

به گزارش سخن مردم: مراسم یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز شهرستان دشتستان در قالب طرح لاله های آسمانی به میزبانی دبستان شهید جاوید کازرونی با حضور مسئولین شهرستان در کانون امام خمینی(ره) برازجان شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ پیاده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر نیز در این مراسم گفت: خداوند در قرآن دو جبهه را برای ما بیان کرده است که یکی جبهه ایمان که تحت ولایت خدا می باشد و دیگری هم جبهه کفر که ولایت طاغوت را قبول دارند.

حجت الاسلام یعقوب یحیایی اظهار داشت: در این آیه قرآن(سوره بقره) دو نکته از این آیه برداشت می سود که طی طریق از نور به ظلمت و برعکس به وسیله ولایت صورت می گیرد و تابع اعمال ما نیستند.

وی ادامه داد: اینکه امام خمینی(ره) می‌فرماید انقلاب ما انفجار نور بود مسیر حرکت ما از طلمت به سمت نور بود که تحت ولایت این امام بزرگوار صورت گرفت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ پیاده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر بیان داشت: گروهی از ابتدا سعی کردند نور خدا را خاموش کنند و در مقابل اراده این دین ستیزان خداوند می فرماید من اراده کردم که مستضعفان را مالک زمین کنم.

حجت الاسلام یحیایی خاطرنشان کرد: خداوند در آیات ۲۴ و ۲۵ سوره ابراهیم می فرماید:«سخن پاک را مانند درختی پاک که ریشه اش استوار و شاخه اش در آسمان است، قرار داده است. هر دم به اراده الهی، میوه اش را می دهد» و خداوند برای مردم، نمونه ها را یادآور می شود، شاید که پند گیرند و خداوند، کلمه ایمان و اعتقاد حق را به درختی پاکیزه، ریشه دار (استوار)، بلند و باشکوه و پُر بار و برکت، تشبیه کرده است تا ماهیت پاکیزه، استوار و ثمربخش «ایمان» برای مسلمانان، ملموس شود.

وی تصریح نمود: بسیج هم همان شجره طیبه ای بود که امام خمینی(ره) آن را بنیاد گذاشت و کسی باور نمی کرد بسیج روزی درختی تناور شود که ما امروز آن را در سراسر جهان ببینیم و این همان شجره طیبه است که ما امروز میوه و ثمره آن را می بینیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ پیاده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس تاکنون ما ثمره این شجره طیبه را از رزمندگان تا اکنون شهدای مدافع امنیت و سلامت و مدافع حرم می بینیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در در مراسم یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز این شهرستان هدف اصلی آموزش و پرورش را تربیت تمام ساحتی دانش آموزان دانست و گفت: براساس سند تحول بنیادین دانش آموزان باید در همه ساحت ها مهارت های لازم را کسب نمایند.

سلیمان حیاتی اصل با اشاره به اینکه این تربیت با تاکید بر ساحت تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی می باشد بیان داشت: در جای جای این سند تاکید شده اگر ما دانش‌آموزان را در همه ابعاد خوب تربیت کنیم ولی در بحث اعتقادی، عبادی و اخلاقی آنها را به خود رها کنیم، قطعاً به نتیجه نمی رسیم و رسالتی که رسیدن به حیات طیبه است را به دست نمی‌آوریم.

وی برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی مانند اردوهای راهیان نور، یادواره های شهدا و ... را از جمله برنامه های تقویت این ساحت در مدارس عنوان کرد و افزود: در اين ساحت دانش آموزان همۀ ابعاد يک نظام را براساس مباني معيارهاي ديني شامل مي‌شود را قبول دارد و براي تقويت روند دين‌داري و دين‌ورزي تلاش می کند.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share