امروز:
یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403
دسته: مشروح اخبار
جمعه, 12 آبان 1402 07:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 1134

به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی:

سخن مردم: ابوالفضل قاسمی- به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی، جمعی ازبسیجیان با مادر شهید نوجوان ۱۲ ساله ،شهید دانش آموز سید علی طاهری نژاد دیدار نمودند.

به گزارش سخن مردم: به مناسبت گرامی داشت سالروز شهادت شهید فهمیده، هفته بسیج دانش آموزی و مبارزه با استکبارستیزی، فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی باقرالعلوم(ع) شهرستان دشتستان با همراهی جمعی از یادگاران دفاع مقدس و اعضای بسیج دانش آموزی با مادر شهید دانش آموز سید علی طاهری نژاد دیدار نمودند.

در این دیدار علیرضا نبوی فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی باقرالعلوم(ع) شهرستان دشتستان ضمن آرزوی سلامتی و عاقبت بخیری برای مادر شهید و خانواده ایشان بیان کرد: امید است دعای خیر خانواده شهدا و انفاس قدسی شهدا روشنگر راه ما باشد و به نحوی ما را هدایت کنند که ما شرمنده شهدا نباشیم و عاقبت بخیری نصیب ما شود.

عباس دهقان معاون فرماندار دشتستان ، سید محمد جواد مهدوی مرتضوی مسئول حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهرستان دشتستان  وعباسعلی اسدی دبیرکانون های خدمت رضوی شهرستان ومسئول ستاد نمازجمعه با تقدیر از صبر وبردباری مادر شهید بیان نمودند :خانواده های شهدا باعث افتخار هستند، امروز باید مکتب شهیدان و راه شهیدان به دانش آموزان بیان شود ، دانش آموزان آینده سازان این کشور هستند، وباید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید در بین دانش آموزان نهادینه شود.

در ادامه مادر محترمه شهید ضمن آرزوی سلامتی  برای رهبرانقلاب و ملت شریف ایران اسلامی به بیان نحوه شهادت ، خاطرات شهید بزرگوار پرداخت.

ایشان در این دیدار با ذکر ویژگی های فرزند شهیدش گفت: خدا را شاکرم که فرزندم در راه دین و اسلام فدا شد و این افتخار نصیب من شده است .

 در پایان نیز با تقدیم لوح تقدیر از زحمات این مادرِ مجاهد و فداکار تقدیر و تشکر بعمل آمد.

شهید دانش آموز سید علی طاهری نژاد وقتي كه به دنيا آمد مادرش خيلي خوشحال شد.سال ۱۳۵۲بود.او را علي نام نهادند.اكنون دو ساله است.و بايد همراه خانواده به شهر كنگان برود.او كودكي بيش نيست كه از وطن خويش عزيمت مي كند.بعد از چند سال اقامت در شهر كنگان باز به وطن خويش برازجان برگشت و مشغول به تحصيل دوران ابتدايي شد ايشان پسري پاك،مظلوم و دل سوز اسلام بود.تازه دوران ابتدايي را به پايان رسانده و به كلاس اول راهنمايي راه يافته بود كه جنگ تحميلي عراق عليه ايران آغاز شد.
عليرغم اين كه عاشق درس بود ولي براي صيانت از نظام مقدس اسلامي وظيفه خود دانست كه به كمك رزمندگان اسلام در جبهه ها بشتابد.
لذا درس را رها كرد و روانه خورموج شد تا در بسيج خورموج با راهيان كربلا به جبهه حق عليه باطل بشتابد.
به دليل اين كه سنش كم بود در ماهشهر او را برگرداندند . با اين وجود دلش آرام نگرفت و مجدداً به بسيج رفت و در تاريخ ۶۴/۸/۲۶ بار ديگر روانه جبهه حق شد و مدت دو ماه در جبهه مشغول نبرد گرديد .
پس از آن جهت انجام مانور به دستور فرماندهي به خارك آمد و مدت چند روز در خارك بود در اين مدت چند روز به مرخصي آمد و بار ديگر به خارك برگشت و از آنجا روانه جبهه جنوب شد.
در آنجا به سمت بي سيم چي گردان در آمد و در عين حالي كه از او خواسته بودند كه به خانه برگردد در همان جا ماند و در عمليات پيروزمندانه والفجر ۸ شركت نمود و بعد از ساعت ها نبرد به آرزوي ديرينه خويش كه همان شهادت بود رسيد و پيروز ميدان گرديد.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share