امروز:
یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403
دسته: مشروح اخبار
جمعه, 12 آبان 1402 16:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 1130

امام جمعه دشتستان:

 سخن مردم: آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه ۱۴۰۲/۰۸/۱۲ توسط حجت الاسلام والمسلمین حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید.

به گزارش سخن مردم: حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان مجالست با خوبان، ترک مجالست با نااهلان، کنترل گوش و چشم را از مقدمات تزکیه دانست و اظهار داشت: گوش کردن به منحرفان انسان را به نفاق می‌کشاند.

وی افزود: نباید گذاشت ذهن ما با این افکار فاسد درگیر شود، شبهه را باید با عالم در میان گذاشت تا حل شود و گرنه کم کم با آن انس گرفته و نهایتاً آن را می‌پذیرید؛ همانطور که در مسابقات ورزشی هم وزن‌ها رقابت می‌کنند، در مباحث اعتقادی نیز باید کسی که علم کافی دارد وارد شود.

امام جمعه دشتستان با اشاره به اهمیت اقامه نماز صبح در مسجد به صورت جماعت اضافه کرد: به فرموده امام صادق، هر کسی نماز صبح و عشا را با جماعت بخواند، در نگهبانی خدا قرار می‌گیرد و هر کس به او ستم کند، مانند آن است که خدا را ستم کرده است و هر کسی او را تحقیر کند، همانا خدا را تحقیر کرده است.

وی با اشاره به ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی بیان کرد: بعد از سخنرانی امام در ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ شاه دستور تبعید امام به ترکیه را با یک هواپیمای نظامی صادر کرد؛ به این امید که با تبعید امام (ره) به ترکیه صدای مخالفان تصویب کاپیتولاسیون و مخالفان حکومتش خاموش خواهد شد اما این تبعید سرآغاز انقلاب اسلامی شد.

مصلح ادامه داد: روز ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ دانش آموزان زیادی برای اعتراض به حکومت پهلوی به شهادت رسیدند و این روز در تاریخ انقلاب اسلامی به نام روز دانش آموز نام گذاری شده است. سهم دانش آموزان در پیروزی انقلاب و مبارزه با استکبار فراموش ناشدنی است.

وی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی افزود: دانشجویان پیرو خط امام در روز ۱۳ آبان در سال ۱۳۵۸ حماسه آفریدند و آخرین امید آمریکا برای ایجاد خلل در عزم و خواست مردم را ناامید کردند.

امام جمعه دشتستان با اشاره به ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مسائل فرهنگی تاکید ویژه‌ای دارند که باید روی مسأله فرهنگ تأمل و تلاش و توجه و سرمایه‌گذاری ویژه‌ای کنیم.

وی با اشاره به پیامدهای افزایش حجم و شدت جنایت‌ها بر علیه صهیونیست‌ها گفت: این جنایات، از یک طرف فلسطینی‌ها را عصبانی می‌کند و به صحنه می‌آورد و از امروز به بعد دنبال فرصت می‌گردند تا بلاهایی از این نوع را دوباره بر سر اسرائیل دربیاورند.

مصلح ادامه داد: کاری که اسرائیل می‌کند، گویا دارد بمب را بر سر یهودی‌ها می‌ریزد؛ چون همه این‌ها به حساب یهودی‌ها و دولت یهودی اسرائیل فاکتور می‌شود و روزی باید جواب دهند؛ کما این‌که شنبه گذشته، بخشی را جواب دادند.

وی بیان کرد: اثر دیگر این جنایات این است که هرکس از اسرائیل حمایت می‌کند و در جهان اسلام منافع و نیروهایی دارد در معرض آسیب قرار می‌گیرد. یعنی انگلیسی‌ها، آمریکایی‌ها، آلمانی‌ها و فرانسوی‌ها نیروی سیاسی و نظامی و عناصر اقتصادی دارند که امنیت می‌خواهند.

امام جمعه دشتستان تقدیر از مواضع انقلابی امیر عبدالهیان افزود: در چهار هفته گذشته، وزیر انقلابی خارجه جمهوری اسلامی ایران مرد اول میدان دیپلماسی مقاومت در جهان اسلام و حوزه بین المللی بوده است.

وی ادامه داد: تماس‌های مکرر تلفنی، سفرهای پیاپی به کشورهای مختلف، به ویژه سفر به نیویورک و ایفای نقش مؤثر در صدور قطعنامه برعلیه رژیم صهیونیستی با ۱۲۰ رأی، لسان قاطع و بدون لکنت وی در حمایت از مظلومان غزه و مقاومت مقتدر فلسطین، نماد روشن پیوند و همبستگی میدان و دیپلماسی است لذا به جا است از مجاهدت‌های این دیپلمات شجاع و انقلابی تقدیر شود.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان کردستان بیان کرد: این سفر نشان از تحقق شعار دولت مردمی و انقلابی است و جلوه‌ای از پیوند دولت و مردم و موفقیت دولت در جلب اعتماد و رضایت مردم و تودهنی محکمی بر تجزیه طلبانی است که در اغتشاشات سال گذشته به دنبال تجزیه و نابودی ایران اسلامی بودند.

برنامه های جانبی نماز جمعه برازجان  مورخه ۱۴۰۲/۰۸/۱۲:

در نماز جمعه این هفته برازجان به مناسبت فرا رسیدن یوم الله 13 آبان روز دانش آموز و همچنین هفته بسیج دانش آموزی برنامه های جانبی ذیل انجام گرفت:

1) قرائت قرآن کریم توسط دانش آموز عضو حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی باقرالعلوم(ع) شهرستان دشتستان

2) قرائت بیانیه حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و استقامت ملت مظلوم فلسطین توسط دانش آموزان پسر و دختر عضو بسیج دانش آموزی

3) سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه توسط حجت الاسلام رسول مهاجر مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان بوشهر

4) برپایی ایستگاه صلواتی توسط حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی باقرالعلوم(ع) شهرستان دشتستان، حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی زینب کبری(ع) برازجان جهت پذیرایی از نمازگزاران جمعه

5) اجرای گروه سرود صدای انقلاب به مناسبت هقته بسیج دانش آموزی

6) برپایی ایستگاه سلامت توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان و انجام تست فشار خون نمازگزاران

7) ساماندهی وسایل نقلیه نمازگزاران توسط حوزه مقاومت بسیج امام رضا (ع)

8) برپایی میز خدمت با حضور رؤسای ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، دامپزشکی ، بیمه سلامت و بیمارستان مهر جهت پاسخگویی به سوالات نمازگزاران

9) برپایی ایستگاه فروش کتاب های سیره شهدای والامقام

10) برپایی پایگاه جمع آوری کمک های مردمی جهت ملت مظلوم فلسطین توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان

11) برپایی ایستگاه خوشنویسی توسط هنرمند گرامی آقای سعداله قاسمی جهت حمایت از ملت مظلوم فلسطین

12) تجلیل از دانش آموزان فعال مسجد جامع اهل البیت علیهم السلام برازجان توسط حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه، دهقان معاون برنامه ریزی فرماندار، افروغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، حجج اسلام بهروزی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر و موسوی دبیر ستاد شهرستان دشتستان

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share