امروز:
یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403
دسته: مشروح اخبار
سه شنبه, 09 آبان 1402 15:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 1121

سخن مردم: مانور پدافند غیرعامل در مدارس شهرستان دشتستان اجرا شد.

به گزارش سخن مردم: مانور پدافند غیرعامل به منظور آشنایی دانش آموزان با راهکارهای مقابله با تهدیدها و حوادث طبیعی و غیرطبیعی در مدارس دشتستان و به صورت نمادین باحضور مسئولان در دبیرسان شاهدنبی اکرم(ص) برازجان برگزار شد.

فرماندار دشتستان در مراسم مانور پدافندغیرعامل این شهرستان گفت: ماهمواره به پدافند عامل و پدافند غیرعامل نیاز داریم چرا که وجود آن باعث می شود که جامعه ای سالم و مصون داشته باشیم.

احمد بنافی با اشاره به اینکه پدافند یعنی دفاع و مقابله کردن در مقابل یک آفند و تهاجم است، بیان داشت: پدافند غیرعامل در تقویت بنیان و افزایش ضریب ایمنی، حفاظتی و امنیتی کشور بسیار تأثیرگذار است و باید به این مساله نگاه ویژه‌ای داشت و مدارس بهترین مکان برای فرهنگ سازی و آموزش این امر مهم است

وی ادامه داد: بشریت از زمانی که پا به عرصه هستی گذاشته برای حفظ منافع و میراث خود جنگ ها داشته است و این مبارزات در طول دوران مختلف و بین ملت ها مختلف بوده و هر کشوری شیوه های مختلفی برای جنگ و یا دفاع استفاده می کردند.

فرماندار دشتستان خاطرنشان کرد: آفند که نوعی جنگ است و آن کشوری که مورد آفند و تهاجم قرار گرفته است باید از خود در مقابل این تهاجم پدافند و دفاع داشته باشد تا بتواند از حوادث احتمالی آن بکاهد.

بنافی افزود: باتوجه به گسترش وسایل ارتباطی و تجهیزات و تکنولوژی جنگ هم تغییر کرده در حالی که در گذشته به صورت رو در رو بوده و با استفاده از میدان های مین و خارسیم و نیروهای تک تک جلو و پشتیبانی بود.

وی تصریح نمود: با پیشرفت تکنولوژی و تحولاتی که توسط فناوری ها در جامعه بوجود آمد شیوه های جنگ هم از حالت مستقیم به حالت غیرمستقیم تغییر کرده و به مفاهیم جنگ مفهوم هایی مانند جنگ میکروبی، سایبری و ... هم اضافه شده است.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان عنوان نمود: به همین منطور در کشور ما سازمانی به نام پدافند غیرعامل در کشور شکل گرفت که وظیفه مقابله با تهاجمات ناگهانی و سایبری دشمن را بر عهده دارد.

بنافی تاکید کرد: اگر دشمن بخواهد از راه‌های مختلف به کشور حمله کند ما باید در زمان صلح راههای مقابله با این تهاجم احتمالی را پیش بینی کنیم و این اقدامات در سازمان پدافند غیرعامل برنامه ریزی می شود.

وی خاطرنشان کرد: تمام طرح های عمرانی که ساخته می شوند دارای پیوست پدافند غیرعامل دارد تا بتوان در زمان بحران بتوانیم از این پیوست کمک بگیریم.

 

فرماندار شهرستان دشتستان ادامه داد: ما هرچقدر در این راه کار کنیم و خود را قوی و نیرومند سازیم در واقع دشمنان خود را بازدارنده می کنیم و کسی جرات و طمع حمله به ما را نخواهد کرد.

بنافی اظهار داشت: وقتی دشمن جنگ هشت ساله را بر علیه ما طرح ریزی کرد بخیال خود که ایران فاقد هرگونه ابزارآلات جنگ می باشد ولی ملت ما با روحیه شهادت طلبی تمام نقشه های دشمن را خنثی نمود و در این نبرد هشت ساله توانست با اتکا به نیروی توانمند خود بسیاری از ادوات و تجهیزات نظامی را تولید نماید.

وی گفت: امروز کشور ما در بحث تجهیزات نظامی به خودکفایی رسیده با توان متخصصان داخلی خود پیجیده ترین و بهترین موشک ها و تجهیزات نظامی را تولید می نماید تا جایی که هیچ کشور و قدرتی نمی تواند کوچکترین فکری برای تهاجم را به ذهن خود راه دهد.

فرماندار دشتستان خاطرنشان کرد: کشور در کنار استحکام لایه های دفاعی خود و بستن راه های ورود و تهاجم دشمن، این شیوه را نیز به کشورهای دیگر آموزش داده است و ما امروز شاهد هستیم که اسرائیل سالیان سال است که توان اشغال کامل نوار کوچکی مانند غزه را ندارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان نیز در این مراسم گفت: با توجه به اینکه در هفته پدافندغیرعامل قرار داریم لذا ضرورت آشنایی دانش آموزان برای مقابله با حوادث طبیعی و تهاجمات دشمن امری اجتناب ناپذیر است.

سلیمان حیاتی اصل بیان داشت: امروز مانور پدافند غیر عامل در میان دانش آموزان مدارس شهرستان به مناسبت این هفته به منظور توجیه دانش آموزان، ارتقای ایمنی و آمادگی آنها برای مقابله با بلایای طبیعی ازجمله سیل، زلزله و حملات و تهدیدهای دشمنان برگزار می شود.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share