امروز:
یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403
دسته: مشروح اخبار
سه شنبه, 25 مهر 1402 07:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 1065

سخن مردم: مراسم گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان در دشتستان برگزار شد.
به گزارش سخن مردم: با حضور مسئولان آموزش و پرورش استان بوشهر و شهرستان دشتستان، مراسم گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان به میزبانی دبیرستان استعدادهای درخشان متوسطه اول فرزانگان در کانون امام خمینی(ره) برازجان برگزار شد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در مراسم گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان این شهرستان گفت: این همایش به پاس گرامیداشت هفته پیوند انجمن اولیا و مربیان و برگزار شده است.

سلیمان حیاتی اصل با اشاره به اینکه مدرسه، دانش آموز و والدین، سه عنصر اساسی هرم تعلیم و تربیت می باشند، بیان داشت: وظیفه اصلی تربیت دانش آموزان، بر عهده والدین می باشد؛ چرا که از لحاظ زمانی، فرصت بیشتری نسبت به مدارس، در جهت تغییر الگوهای رفتاری دانش آموز دارند.

وی انجمن های اولیاء و مربیان را بستری  مناسب برای انتقال اطلاعات لازم جهت آموزش صحیح فرزند پروری دانست و افزود: بدون شک، عدم تغییر سبک زندگی والدین، منجر به  شکست مدرسه در زمینه رشد و اصلاح دانش آموزان می شود، بنابراین، والدین می بایست با مدرسه تعامل و همکاری گسترده ای داشته، همگام با دانش آموز، به اصلاح و رشد رفتار های خود بپردازند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان با اشاره به اینکه مدرسه خانه دوم دانش آموزان است و پیوند نهاد خانواده و مدرسه می تواند تاثیر به سزایی در تربیت فرزندان داشته باشد، اظهار داشت: هماهنگی مدرسه و خانه در مسائل تربیتی و آموزشی از جمله موضوعات مهم در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است و باید با استفاده از ظرفیت هایی که در اولیا وجود برای داشتن مدرسه ای پرنشاط و پویا استفاده کرد.

حیاتی اصل ادامه داد: طرح مدرسه مردمی در شهرستان در حال اجرا می باشد و در بسیاری از مدارس از ظرفیت های مختلف اولیا برای پیشبرد اهداف و برنامه ها استفاده می نمایند.

معاون آموزش ابتدایی استان بوشهر نیز در این مراسم گفت: هفته پیوند اولیا و مربیان هفته بسیار مبارک و ارزشمندی است و خانواده اولین نهاد اجتماعی است که کودک در آن عضو می‌شود و مادر و پدر نقش مربیان او را بر عهده دارند و او را برای ورود به یک جامعه بزرگ‌تر آماده می کنند.

غلامحسین مهران پور اظهار داشت: آموزش و پرورش در هر کشوری مورد توجه ویژه قرار گرفته زیرا اعتقاد بر این است که برای موفقیت باید در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کرد.

وی با اشاره به اینکه همه ما و معلمان پرتلاش در آموزش و پرورش وطیفه تربیت و پرورش نسل آینده سازی این کشور را بر عهده داریم، عنوان نمود: نقشه امروز دشمن در آموزش و پرورش است و قصد دارد در دانش آموزان ما نفوذ کرده و رفتار و عقاید آنها را مورد هجمه قرار دهد.

معاون آموزش ابتدایی استان بوشهر با بیان اینکه دستگاه بزرگ و عظیم آموزش و پرورش با این وطیفه نیازمند استفاده از ظرفیت های دیگر هم دارد، خاطرنشان کرد: مشارکت اولیا در امور مدرسه هم یک حق و هم یک تکلیف است و این مشارکت صرفاً مشارکت مادی نیست بلکه بیشترین مشارکت اولیا در راستای تحقق شش ساحت سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش است.

مهران پور دو رکن و شورای اساسی در آموزش و پرورش را شورای آموزش و پرورش و انجمن اولیا و مربیان دانست  و افزود: امروزه ظرفیت های بزرگی در آموزش و پرورش وجود دارد و باید از این ظرفیت ها برای پیشبرد نظام آموزشی کشور استفاده کرد و با تقویت زیرساخت های فرهنگی مسیر پیشرفت جامعه را هموارتر نمائیم.

وی ادامه داد: اگر شهری بهترین زیرساخت و مبلمان شهری را داشته باشد ولی از لحاظ فرهنگی پیشرفت نکند هیچ وقت توسعه صورت نخواهد گرفت و انجمن اولیا و مربیان هم یک طرفیت بسیار بزرگ است که خانه و مدرسه باهم باید تربیت دانش آموز تراز انقلاب اسلامی براساس سند تحول بنیادین صورت دهند.

معاون آموزش ابتدایی استان بوشهر هدف اصلی پیوند اولیا و مربیان را تربیت حکیمانه عنوان نمود و افزود: مدرسه و خانواده نمی توانند به تنهایی تربیت فرزندان را انجام دهند بلکه باید مربی مدرسه و ولی دانش آموز در کنار هم قرار گیرد و ارتباط اولیا و مربیان نباید در اول مدرسه باشد بلکه باید در طول سال اتفاق بیافتد تا این تربیت حکیمانه صورت گیرد.

تجلیل از اعضای انجمن اولیاء و اجرای گروه سرود صدای انقلاب از برنامه هایی بود که برگزار شد.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share