امروز:
شنبه, 06 مرداد 1403
دسته: گفتگو
شنبه, 19 خرداد 1403 09:09
   
    ایمیل
کد خبـر : 1784

سخن مردم: صدیقه مهدویان پور معاون دانشجویی و فرهنگی و از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان که ازسال ۹۶ مسئولیت های زیادی رادردانشگاه آزاد واحددشتستان برعهده داشته است.

ابوالفضل قاسمی- به گزارش سخن مردم: درادامه گفتگوی اختصاصی را بااین استاد دانشگاه می خوانیم.

لطفاً خودتان را معرفی نموده و مسئولیت های خود را در دانشگاه بیان کنید.
با یاد و نام خدا، صدیقه مهدویان پور معاون دانشجویی و فرهنگی و از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان هستم که ازسال ۹۶ به عنوان کادر اجرایی در سمت نایب مانند ریس باشگاه پژوهشگران جوان و ریس بسیج اساتید و مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه دشتستان و مسئول امور بانوان دانشگاه های آزاد استان و از سال ۹۸ تا کنون به عنوان معاونت دانشجویی و فرهنگی و مدیر گروه حقوق و مدیر گروه معارف در دانشگاه ایفای وظیفه نموده ام.
لطفاً درباره اقدام دانشگاه در جهت ازدواج آسان بفرمایید
تبریک سالروز ازدواج حضرت زهرا و امام علی علیه السلام ازدواجی که با سادگی صفا و صمیمیتی پرشکوه تحسین همگان را برانگیخت باید عرض کنم دانشگاه آزاد اسلامی دارای سامانه همسریابی را با هدف جهت تسهیل در امر ازدواج راه اندازه نموده است .
این سامانه با هوش مصنوعی زوجین مناسب را به هم معرفی می‌کند و در واقع نقش واسطه‌گری را در این زمینه به همراه ارائه بسته های مشاوره ادا می نماید. در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان نیز در راستای ازدواج آسان درصدد راه اندازی اتاق عقد به همین منظور می باشد، که کارهای ابتدایی آن انجام پذیرفته و به زودی این اتاق را برای رفاه دانشجویان به منظور ازدواج آسان و کاهش هزینه های ازدواج خواهیم داشت .

مختصری از فعالیت حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد دشتستان را برای ما بیان نمایید.
سمت معاونت دانشجویی و فرهنگی را به عهده گرفتم، تعداد کانون های دانشجویی چهار کانون بود که فقط دو کانون به صورت نیمه فعال با دانشگاه همکاری می کرد که بنده تعداد کانون ها را به دوازده کانون رسانده و حضور فعال دانشجویان را در کانون های مهدویت ، شعر و ادب، آسیب های اجتماعی ، شاهد و ایثارگر و رهروان شهدا ، فضای مجازی ، معرفت رضوی و قرآن و عترت و مهارت شهروندی ، هلال احمر ، ورزش و سلامت ، بانوی ایرانی مسلمان داشته و همچنین دو تشکل اساتید و دانشجویی را راه اندازی کردیم.
علاوه بر آن دو نشریه غیر فعال دانشگاه را فعال نموده و یک نشریه را هم با مجوز به نشریات دانشجویی افزودیم.
تعداد پنج کتاب در راستای فرهنگ شهدا و شهادت چاپ کرده و یک کتاب هم در این راستا در دست چاپ دارم.
در دوران معاونت بنده مراسم اعتکاف و شب های قدر در دانشگاه راه اندازی شد .

تعداد کرسی های آزاد اندیشی که از منویات مقام معظم رهبری دامه برکاته بودند در دانشگاه برگزار گردید که از نظر تعداد در دانشگاههای کشور برتر بودیم و موضوعات روز و دارای شبهه و نیاز دانشجویان در دستور کار کرسی ها با حضور تیم های رقابتی قرار گرفت.
همچنین در این مدت کرسی های ترویجی متعددی برگزار کردیم . برگزاری مناظرات در انتخابات و کارگاههای هم اندیشی و کارگاههای مهارت آموزی دانشجویی و جلسات نقد و نظر در موضوعات مختلف علی الخصوص در مورد غزه و فلسطین ، سبک زندگی ، عفاف و حجاب و وعده صادق و..‌ از فعالیت های معاونت دانشجویی و فرهنگی در این مدت بوده است.
همچنین واحد مشاوره را در دانشگاه فعال نموده و حضور فعال مشاورین و روان شناسان محترم را برنامه ریزی کردیم .

در اردوهای جهادی و خیرین جزو برترین های کشور در دانشگاهها شدیم . در برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت علمی سرآمد بودیم . همایش صدر و همایش دشتستان، آینده پیشرفت از تلاش های علمی ما بوده است .
در تمامی مراسمات و مناسبات ها برنامه های فعال با حضور دانشجویان عزیز و اساتید محترم و همکاران گرامی داشتیم .

در مسابقات ورزشی و مسابقات قرآن و عترت و حتی مسابقات کرسی های آزاد اندیشی دانشجویان برتر داشتیم و به مرحله کشوری وارد شدیم.
معاونت دانشجویی و فرهنگی نه تنها برای دانشجویان و اساتید و همکاران بلکه برای خانواده ها و فرزندان آنها هم برنامه داشت برنامه های مانند مسابقات ورزشی ، مسابقات نقاشی و کتابخوانی ،تشکیل کمیته خانواده و دانشگاه و همچنین کمیته دانشجو و دانشگاه جهت حل مشکلات دانشجویان و شنیدن و پیشنهادات آنها ، تشکیل کافه کتاب و پاتوق دانشجویی اقدام شد و هم اکنون نیز در یک طرح پژوهشی برای بررسی علل و زمینه های آسیب به خود با همکاری بهزیستی در دست اقدام دارم.

 

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share