یکشنبه, 29 فروردين 1400 - Saturday, 17 April 2021

سخن مردم" ۲۷ اردیبهشت در تقویم بین الملل به نام روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده است.

به گزارش سخن مردم"به همین مناسبت گفتگویی انجام داده ایم با چندتن از روابط عمومی ها استان بوشهرکه درادامه می خوانید:

گفتگو:فرخ قاسمیان


سوالهای که از بزرگواران پرسیده شد؟
1-اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات؟
2-موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌ها بستگی دارد نظر شما چیست؟
3-مهمترین وظایف روابط عمومی ها چیست؟
4-تعامل بین خبرنگار و روابط عمومی راچگونه تعریف می کنید؟
5-روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی مسئولان با رسانه را چگونه بیان می کنید؟

اسماعیل کاظمی:مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر

مهمترین وظیفه روابط عمومی ایجاد یک رابطه صحیح و منطقی با استفاده با ابزار کارآمداست

WhatsApp Image 2020 05 18 at 12.58

امروزه اهمیت روابط عمومی بیش از هر زمانی متجلی و مبرهن است. امروز  پیوستگی جوامع بدلیل سرعت و سهولت  ارتباط و انتشار ثانیه ای هزاران خبر و افزایش حجم توقعات ،نقش روابط عمومی بیش از هر زمانی روشن و متجلی است.یک لحظه غفلت یعنی محرومیت از  فرصت های فراوان و معلومات ارزشمندی که در مسیر آینده ما تأثیر دارد .
موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌ها بستگی دارد نظر شما چیست؟
مطلب بسیار درستی است .از آنجا که موفقیت سازمان ها در گرو میزان اشرافی است که به مسائل و خواسته های جامعه هدف خود دارد و این اشراف با عملکرد صحیح ، دقیق و سریع روابط عمومی ها بستگی دارد ،هرقدر که روابط عمومی آگاه تر و چابک تر و مجهزتر باشد و در تعامل با رسانه بهتر با جامعه مأنوس باشد،می تواند زمینه توفیق سازمان خود را فراهم تر کند.
مهمترین وظیفه روابط عمومی ایجاد یک رابطه صحیح و منطقی با استفاده با ابزار کارآمد و روزآمد بین سازمان مربوطه و جامعه است ،به نحوی که نه خواسته ای از جامعه مکتوم بماند ،نه پاسخی از سازمان برای جامعه  مغفول بماند.
رسانه به عنوان زبان جامعه ،همیشه بیانگر خواسته ها ،مسائل و مشکلات مردم به سازمان ها از یک سو و پیام رسان پاسخ مسئولان به جامعه هست .که روابط عمومی  تسهیل‌گر این وظیفه است.

محمد جعفرپور: روابط عمومی فرمانداری

اهمیت روابط عمومی و ارتباطات سبب نامگذاری ۲۷ اردیبهشت ماه خورشیدی برابر با ۱۷ ماه مه میلادی به عنوان روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی ها شده است

WhatsApp Image 2020 05 19 at 04.58

امروزه در عصر ارتباطات  اولین عنصرواساسی ترین اصل مورد نیاز بشر ارتباطات است. امروز اطلاع رسانی و رابطه معنادار میان قدرت اطلاع رسانی حکومت ها با جایگاه آنها در جهان وجود دارد ونقش مهمی  روابط عمومی در عصر ارتباطات ایفا می کند که از نفوذ و برتری بالایی برخوردار می باشد واین نیاز بشر به اطلاع رسانی جامع و کامل از وقایع و اخبار پیرامون باعث گردیده افراد با استفاده از ابزار نوین ارتباطی به آنچه خواهند دست پیدا کنند
یکی از عوامل کلیدی موفقیت و برتری سازمان ها کارکنان آن سازمان هستند که دوست دارند با آزادی عمل و اقدامات موثر از طریق مدیران مورد تشویق قرار گیرند و تعادل درمسیر مدیریت صحیح به رشد فردی و بهبود سیستم یا سازمان کمک شایانی خواهد نمود و چنانچه روابط عمومی سازمانی اشراف و تسلط کافی به وظایفش نداشته باشد در رسیدن به موفقیت های سازمان و ادارات و شرکت ها ناکام می ماند.
روابط عمومی هفت وظیفه اصلی برای سازمان می تواند انجام دهد: ۱- مغز متفکر ۲ -چشم بینا ۳ -زبان گویای ۴-گوش شنوا ۵-قلب تپنده ۶- دستگاه اجرایی ۷ -و پای پیشرفت یک سازمان را میتواند  ایفای نقش کند
روابط عمومی ترکیب علم و هنر و از مهم‌ترین ارکان موفقیت هر سازمان است و رسانه ابزاری برای انتقال پیام و بستری مناسب برای برقراری ارتباط محسوب می شود.
 ارتباط متقابل و مستمر روابط عمومی و رسانه علاوه بر ارتقای عملکرد هر یک از این حوزه ها ،پیوند مردم ، مسئولان و بهبود مسیر تحقق جریان آزاد اطلاعات را به دنبال دارد.
اهمیت روابط عمومی و ارتباطات سبب نامگذاری ۲۷ اردیبهشت ماه خورشیدی برابر با ۱۷ ماه مه میلادی به عنوان روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی ها شده است

محمد دوبرادران: روابط عمومی بیمه سلامت

روابط عمومي ها در كمك به تصميم گيري هاي مديريتي و استراتژيك يك سازمان نقش قابل توجهي

را ايفا مي كنند

WhatsApp Image 2020 05 19 at 15.12

امروزه در عصر حاضر، ارتباطات اگرچه نگوییم اولین عنصر و اساسی ترین اصل مورد نیاز بشر است، اما به جرات می توان گفت یکی از بنیادی ترین دانش ها و مهمترین عوامل پیشرفت انسان امروزی و شالوده و اساس دیگر علوم قرن حاضر است.چنان که به نظر می رسد و با توجه به سرعتی که پیشرفت علم در عصر حاضر دارد امکان دسترسی همزمان به تمامی علوم، نه تنها برای یک فرد بلکه برای یک ملت نیز به تنهایی میسر نیست و فقط شاید بتوان با برقراری ارتباط میان ملل دنیابه علوم مکشوف ونامکشوف مختلف جهان دست یافت و از آن بهره جست.

اینک با حساسیت بجا و درست مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه ویژه روابط عمومی در سازمان ها و وزارتخانه های دولتی و با در نظر گرفتن آنچه بیان شد، شاید بیشتر بتوان به اهمیت علوم ارتباطات و نیز نقش روابط عمومی ها، به عنوان مجری اصلی آن در جوامع، دست یافت.
امروزه روابط عمومي ها در كمك به تصميم گيري هاي مديريتي و استراتژيك يك سازمان نقش قابل توجهي را ايفا مي كنند، روابط عمومي به عنوان ابزار مديريتي براي فعاليت هاي حرفه اي، علمي و الكترونيكي، از مشخصه هاي جديد روابط عمومي در عصر ارتباطات است. اهميت جايگاه روابط عمومي در عصر ارتباطات و در دوراني كه اطلاع رساني در همه ي عرصه ها پيشتاز است، دوچندان شده است به گونه اي كه موفقيت سازمان ها، ادارات و شركت ها و دوامشان در عرصه و فعاليت هاي تخصصي به عملكرد روابط عمومي هاي آن ها وابسته است.
عمده وظایف روابط عمومی می توان به مطلع کردن و خبر دادن - ترغیب، تشویق ، ترویج  و تبلیغ - انجام تحقیقات  اجتماعی و افکارسنجی و پیوند آن به  منابع سازمان  و عموم مردم - هماهنگی عوامل مورد نیاز سازمان - برقراری ارتباط با افراد و سازمان ها به نحوی که برای آن فرد یا سازمان اهمیت داشته یا در آینده خواهد داشت، اشاره کرد.
روابط عمومی ها و رسانه ها، دو بال مهم اطلاع رسانی به جامعه هستند که می توانند با کمک یکدیگر به گردش آزاد اطلاعات و کسب وجهه سازمان و اعتماد مردم یاری رسانند. روابط عمومی ها باید برای ارتباط دائمی و علمی با رسانه ها همیشه پیشقدم باشند، تا بتوانند از پتانسیل های موجود در عرصه رسانه ها بهره های بیشتری ببرند و فقط به برگزاری و تشکیل جلسه های مطبوعاتی و ارتباطی خبری اکتفا نکنند. تحقق این مهم یعنی استفاده بهتر و بیشتر از توان رسانه ها منوط به ایجاد و تعامل منطقی وعملی با رسانه هاست که سهم روابط عمومی ها و تلاش برای ایجاد این ارتباط بسیار بالاست. آنها هستند که باید برای ایجاد ارتباط به سراغ رسانه ها بروند، برداشتن دیوار بین آن دو برای دستیابی به توسعه پایدار لازم و ضروری است.
روابط عمومی‌ها به عنوان سخنگوی اداره و سازمان خود ، تسهیل کننده ارتباط بین سازمان‌ها و نهادها و اصحاب رسانه و مردم هستند و هرچه ارتباط روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها بیشتر باشد کارها به شکل بهتری ارائه و به مردم گزارش می‌شود. روابط عمومی‌ها باید در تنویر افکار عمومی و پاسخگو بودن دستگاه‌ها به رسانه‌ها و ایجاد زمینه مناسب برای آگاهی بخشی به مردم نقش ایفا کنند.


محمود مظفری :روابط عمومی هلال احمر

روابط عمومی ها به عنوان زبان گویای هر سیستم نسبت به معرفی مجموعه خود اقدام می نمایند

WhatsApp Image 2020 05 19 at 00.52


امروزه نقش بی بدلیل روابط عمومی در ارتباطات بر همگان واضح و مبرهن می باشد.زیرا جامعه بشری در فرایند تعامل با یکدیگر نیاز به چرخه تعاملات با همدیگر را دارند که این مهم از طریق روابط بین اجتماعی و گفتگو که شاکله آن در روابط عمومی خلاصه می شود به منصحه ظهور می رسد.
و این روابط عمومی است که در سازمانها و ارگانهای اجتماعی بشری نقش خود را می تواند به خوبی ایفا نماید و در این بستر خواسته های جوامع بشری در نیازمندیهای دوسویه را بر طرف نماید و یا بنوعی معاملات پایاپای محصول روابط عمومی های اجتماعی است.
نهاد ها و سازمانهای اجتماعی زمانی می توانند به عنوان یک پیکر فعال اجتماع محسوب گردند که دارای ارتباط خوب و قوی با اجتماع پیرامون خود باشند و اگر این ارتباط و رابطه بین دستگاهی دچار رخوت و سنگینی شود می تواند بار منفی بر روی اجتماع حاصل نماید و در نتیجه نقش آن دستگاه و سازمان در محور های اجتماعی خود به خود کمرنگ خواهد شد ،و عکس قضیه در این خصوص نیز صادق است.
از مهمترین وظایف روابط عمومی ها می توان به نقش پر رنگ معرفی سازمان ، نهاد و یا دستگاه به مخاطب را اشاره نمود.که در این بین روابط عمومی ها به عنوان زبان گویای هر سیستم نسبت به معرفی مجموعه خود اقدام می نمایند.
از وظایف دیگر روابط عمومی ها تسهیل در فرایند اجتماعی هر دستگاه اعم از بین بخشی خود نهاد و یا دستگاه و یا مجموعه بیرون از سیستم باشد اشاره نمود.همچنین ارایه خدمات هر نهاد و دستگاه و معرفی به جامعه هدف از وظایف دیگر روابط عمومی هاست.
حضور پررنگ اصحاب رسانه در کنار هر سیستم و مجموعه سازمانی می تواند در اشاعه خدمات و توانمندی های آن دستگاه و معرفی به مردم و جامعه هدف نقش بسزایی داشته باشد.و این میسر نمی شود مگر با تعامل خوب هر روابط عمومی با اصحاب رسانه که می تواند به وقوع بپیوندد.
و ارتباط تنگاتنگ روابط عمومی با خبرنکاران به اخص نیز شاهد گویای این است و این تعامل در بهبود ساخت و کار هر سیستمی می تواند نقش بی بدیلی ایفا نماید.
همانگونه که روابط عمومی زبان گویای هر نهاد و سازمان محسوب می شود ،می تواند کانال و پل ارتباطی محکمی باشد جهت مدیر ارشد هر مجموعه با رسانه ها و اجتماع بیرون از هر دستگاهی.
و روابط عمومی خوب زمانی می تواند مثمر ثمر باشد که بتواند ارتباط تنگانگ مسولان و رسانه های مختلف را بوجود بیاورد و همواره از طریق مدیریت هر سیستم به بیان عملکرد بپردازد.
که این مهم در اقناع جامعه هدف و مخاطبین می تواند نقش چشمگیری داشته باشد.

پرویز فرزین پور:روابط عمومی اداره برق

خبرنگاران بازوان سازمانها و روابط عمومی ها در جامعه محسوب می شوند

WhatsApp Image 2020 05 19 at 17.35

بنام خدا با عرض سلام خدمت شما و همکاران گرامی پرویز فرزین پور هستم مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر  با ارزوی قبولی طاعات و عبادات  شما و نامگذاری سال ۹۹ را بنام سال  جهش تولید گرامی می داریم و تبریک عرض می نمایم  هفته روابط عمومی را به همه تلاشگران در این عرصه ،
مدیریت مصرف برق «با توجه به عصر تکنولوژی و استفاده از ایده های نوین در شیوه های اطلاع رسانی به منظور تسریع و تسهیل در نحوه برقراری ارتباطات برون سازمانی و درون سازمانی و اگاهی بخشی به ذینفعان بهره گیری از شیوه های جدید می تواند به رشد و ارتقا ارتباطی منجر شود .
 سازمانها امروزه با توجه به نقش تاثیر گذار و شفاف سازی فرایند ها ، اعلام و اطلاع رسانی به موقع و عاری از هرگونه جانبداری به مشتریان و کارکنان می توانند در بازار رقابتی و ایجاد یک تعامل سازنده گام بردارند پاسخ اساسی ترین وظیفه روابط عمومی ها عبارتند از تعامل شفاف و سازنده با کلیه ذینفعان سازمان اعم از مشتریان ، پیمانکاران ، تولیدکنندگان ، سازمانها ، کارکنان ، و همچنین برقراری ارتباط بین موارد ذکرشده .
خبرنگاران بازوان سازمانها و روابط عمومی ها در جامعه محسوب می شوند و طبیعی است که ایجاد روابط تعاملی به دور از جانبداری ها می تواند بازخورد مثبت به طرفین را بدنبال داشته باشد .
 قطعا روابط عمومی ها بعنوان زبان گویای سازمان و پل ارتباطی بین مسولان و سازمان و رسانه ها می تواند تاثیرات بسزایی در معرفی فعالیت های سازمان خود به مردم و مسولان از طریق رسانه داشته باشند .
در پایان ضمن تشکر از شما با توجه به افزایش رشد ۲۰ درصدی مصرف انرژی برق از اول سال جاری تا کنون نسبت به سال قبل و به منظور جلوگیری از هر گونه قطع برق در تابستان سال ۹۹ از مردم شریف  استان بوشهر تقاضا می نمایم نسبت به رعایت الگوی مصرف و اعمال مدیریت مصرف برق در تابستان با راهکارهای ساده از قبیل خاموش نمودن لامپ و استفاده از نور طبیعی در روز ، سرویس به موقع کولرها و تنطیم درجه از ۱۸ به ۲۴ ، عدم استفاده از لوازم پرمصرف برقی از قبیل اتو ، ماشین های لباسشویی ، ظرفشویی در زمان های پیک بار از ساعت ۱۳لغایت ۱۷ خادمان صنعت برق بوشهر را در خدمت رسانی و تامین برق مطمئن و پایدار به هم استانی محترم یاری رسانند.

پری حیدری: روابط عمومی راه‌ وشهرسازی

روابط عمومی ها و رسانه ها دوبال مهم اطلاع رسانی به جامعه هستند

WhatsApp Image 2020 05 19 at 00.49

اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عصرها پیشتاز شده است چندین برابر شده است به طوری که موفقیت سازمانها و ادارات و برای اینکه دوام داشته باشند زمینه فعالیت‌های تخصصی شان به عملکرد روابط عمومی های آن ها وابسته است.
 روابط عمومی ها به عنوان یکی از اصلی ترین حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان و مردم بوده و مسئولیت بزرگی را در این زمینه بر عهده دارند به همین دلیل توجه ویژه به روابط عمومی ها به عنوان نهادی که می‌تواند به صورت نظام مند برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان و ارباب رجوع اقدام نماید بسیار حائز اهمیت است.
دو موفقیت سازمان ها و .... روابط عمومی ها فرصت مناسبی را در اختیار مدیریت یک سازمان یا اداره قرار می دهد که تصویر شفاف تر از آنچه در محیط سازمان و یا در جامعه در جریان است به دست بیاورد و برای پیشرفت هرچه بیشتر از آن استفاده کند.
به همین دلیل موفقیت سازمان ها و ادارات و شرکت ها در عرصه حوزه‌های تخصصی به عملکرد روابط عمومی دستگاه بستگی دارد.روابط عمومی به عنوان چراغی فروزان راه های توسعه و سازندگی و پیشرفت را برای مدیران سازمان به ارمغان می آورند.
مهمترین وظایف روابط عمومی  این است که اطلاعات لازم و مناسب  را به دست آورده و آن را به نحو مطلوب در اختیار جامعه و افکار عمومی قرار دهند.
همچنین مطالعه علمی بر روی افکار عمومی و شناخت ابعاد آن یکی از محوری ترین اقدام هایی روابط عمومی کارآمد است.
رسانه ها و روابط عمومی یا عدم اعتماد متقابل میان رسانه‌ها به ویژه مطبوعات و روابط عمومی ها یک مشکل یا بیماری که ریشه تاریخی دارد هست که از عوارض بیماری کلی ساختار سیاسی اجتماعی جامعه این ارتباط میان روابط عمومی و خبرنگاران مطبوعات دارای چالش های بیشتری است.
زیرا روزنامه نگار انتقاد بیشتری بر عملکرد سازمان و دستگاه‌ها و قوای حاکمیتی دارند از دیرباز و از زمانی که رسانه ها و روابط عمومی یا هویت مستقل پیدا کرده‌اند و ارتباط روابط عمومی ها با رسانه ها و متقابل رسانه‌ها با روابط عمومی ها با چالش های خاص خود همراه بوده است رسانه معمولاً روابط عمومی ها را پنهان کار معرفی می‌کنند و اعتقاد دارند آنها اخبار مورد نیاز رسانه‌ها با توجه به مصلحت و مقتضیات سازمانی خود پنهان می کنند و روابط عمومی ها نیز بر این باورند که رسانه‌ها اخبار آنها را آنگونه که باید منتشر نمی‌کنند. روابط عمومی ها و رسانه ها دوبال مهم اطلاع رسانی به جامعه هستند که می‌توانند با کمک یکدیگر به گردش آزاد اطلاعات به اعتمادسازی بین مردم و سازمان ها یاری رسان باشند

نظر شما؟  
+ 0
مخالفم + 0

نوشتن دیدگاه